FIFA21 - Club gezocht

Dat klopt inderdaad, maar telkens je een ploeg hebt aangepast keert ie terug naar het team dat je hebt aangeduid als favoriete club, of de ps4 vind ik dat echt niet handig :smiley:

Zolang ik edit, pas ik profiel aan. Mijn favoriete club is de eerste club uit die competitie. Dan is het 10 minuten werk…, en de volgende. Totdat je rond bent gegaan. Bovendien, doe je het één keer en als het goed is daarna niet meer. Dus eens per jaar heb ik er best voor over.

1 like

Oke ga dit ook eens doen denk ik

Ik ga toch niet in Amerika beginnen, is inderdaad niet zo heel veel uit daging. Ik zat te denken aan de volgende clubs waar ik eventueel zou willen beginnen.

1 : Levante UD ( Spanje )
2 : Real Sociedad ( Spanje )
3 : SD huesca ( Spanje )
4 : Valencia ( Spanje )

5: Club Brugge ( België )

6: TSG Hoffenheim

Tussen deze 6 clubs twijfel ik nog. Qua uitdaging zal ik zelf voor SD Huesca gaan of niet?

Dan zou ik voor Valencia voor. Het is gerookte club wat al jaren minder draait. Dus dat is wel een leuke uitdaging. Om ze weer na de top te brengen.

Huesca of Levante, bij beide zijn de doelstellingen niet zo hoog, ik persoonlijk zou eerder kiezen voor Levante (heeft vooral te maken qua selectie en algemeen), maar die keuze maak je natuurlijk zelf

Ik denk dat ik ook voor Levante ga. Alhoewel Valencia ook een leuk clubje is idd

Iemand een leuke club in career mode, zoek een club waarbij de doelstellingen niet hoog zijn en waar veel potentie in zit qua groei van de selectie. Qua competitie geen Engeland en Italië en Duitsland, mag een club zijn die speelt op het 2e of 3e niveau. Iemand leuke ervaringen of suggesties?

Dan zou ik UD Almeria eens checken, waanzinnig jonge selectie, paar real faces ook.

1 like

…, dus Spanje of Frankrijk; de enige landen met meerdere niveaus buiten de landen die je zelf uitsluit.

Paris FC? En dan zien hoe lang je erover doet om PSG voorbij te streven? Er zit ook oud zeer tussen PSG en PFC. De kleinere vroer komt namelijk voort uit tegnstanders van de clubfusie waaruit Paris Saint-Germain is voortgekomen. Dus, Paris FC is de échte club van Parijs.

Vanaf de promotie een steenrijke suikeroom tegenaan gooien en een stadsrivaliteit ontketenen.

Het jammere is toch dat je de financiële overname enkel bij aanvang van je carrière kan activeren (op ps4 althans)

Qua competities mag het ook de rest van Europa of daarbuiten maar het is meer dat sommige competitie 2 niveaus heeft

Als ik zou mogen kiezen zou ik voor Club Brugge gaan. Een leuke selectie (als je de basisselectie neemt). Zo kun je nog met Diatta, Deli en Dennis spelen. In mijn carrière ben ik afgestapt van real faces. Ik denk aan Kerk (FC Utrecht) als
Diatta de club verlaat.

Ik ga uiteindelijk voor kas Eupen, een kleine ploeg in België die ik wil gaan uitdagen tot een waardig grote ploeg in België en Europa, mede door de hulp van de qatareze eigenaar ga ik op zoek naar Belgische, duitse en een aantal buitenlandse talenten en ervaren spelers naar een mooie toekomst met deze club

Een van de meest gehate ploegen in België volgens mij maar spelen best leuk voetbal en hadden een goede spaanse coach dit seizoen en hebben Adriano (ex barca en sevilla) in hun selectie.

BeNeLuxers,

Terug van (lang) weggeweest! :woozy_face:

De FIFA-kriebel is weer helemaal terug, wat zich vertaalt in een carrière met hoogstwaarschijnlijk FC Porto!

Iemand tips, opmerkingen, bedenkingen …?

Alvast bedankt!

1 like

FCP is de koopclub van Portugal - jeugdopleiding heeft iets minder prio. Champions League is een must. Voor transfers kun je lekker veel ronselen in Spanje, Latijns-Amerika en ook Afrika, of spelers halen met die nationaliteiten.

Er zit echter een limiet waar je wel aan moet denken: Net zoals Ajax, zal Porto nooit meer dan € 20 miljoen uitgeven voor een speler. Qua salarissen (tot 50k) zit er wel iets meer rek dan bij Ajax (30k).

Dat zijn de dingen waar ik meestal op let, om het verhaal realistisch te houden en het spel voor mezelf uitdagend.

2 likes

FC Porto heeft anders toch ook wel een indrukwekkend lijstje met spelers die daar uit de jeugd komen.

Ja, ik kan weer een paginavullend betoog maken, of het simpel, kort en bondig houden :wink:

1 like

Dank je voor de reactie! Het sluit perfect aan wat ik voor ogen zie wanneer ik met hen zou beginnen!

Kampioen spelen en elk jaar beter proberen te doen in UCL! Qua scouting had ik die landen ook voor ogen, om dan spelers met winst door te verkopen aan grote(re) teams, zoals het verleden al aan getoond heeft! Wat het uitgeven betreft, was ik niet op de hoogte, maakt het idd realistischer!

Het feit dat Conceição er coach is én zijn zoon er ook rond loopt, maakt het interessant!

Morgen bekijk ik eens de start! Nogmaals bedankt! :wink:

1 like