Als je alle top teams naar Engeland zet heb je vier divisies, promotie degradatie.
En ik ga er van uit dat het prijzengeld in Engeland het hoogst is. Klopt dit?
Ik zou juist de MLS kiezen.
De opzet van de Super League was dat het in twee groepen zou worden verdeeld, met knock-outrondes op het eind. Ook geen vrees voor degradatie, zoals in de opzet van de Super League.
Dan kun je het ook mooi geografisch opdelen: ten noorden en zuiden van de Alpen
- Noord:
Engeland, Duitsland, Frankrijk en wat topclubs uit Benelux, Scandinavië, Tsjechië en Schotland. - Zuid:
Spanje, Italië, Portugal, Griekenland, Turkije, Dinamo Zagreb, eventueel Salzburg.
Of:

Je neemt de 50e breedtegraad die Europa dwars door midden snijdt. Voor mij altijd makkelijk om te onthouden, want de stad waar ik woon is precies 20 graden noorderlengte, 50 graden noorderbreedte.
In dit geval zouden clubs als PSG en Bayern onder de lijn vallen en bij het zuidelijke gedeelte horen.
Anyway: zo zou ik het doen.
Ik zou de clubs dan gewoon mixen over die twee groepen, anders krijg je alsnog allemaal Engelse wedstrijden bijvoorbeeld. Wat niet de bedoeling was.
Financieel kan je het oplossen door financiële overname te doen aan het begin van je carrière en dan zelf een beetje de administratie bij te houden.
@D5981 als ik voor de mls ga kiezen (wat zeer waarschijnlijk is) ga ik er een wereldwijde competitie van maken. Dus Europa in de ene groep en de andere clubs in de andere groep
Hoe zorg je op console dat ze juist verdeeld worden als je de clubs gaat verplaatsen? Door de europese club door de bewuste amerikaanse club te gaan vervangen? Want op voorhand van een carrière kies je een club uit de MLS en is die competitie niet onderverdeeld in Noord en Zuid?
In Oost en West, dacht ik.
Als je dat wil doen, gewoon de wikipedia pagina openen van de MLS 2020 en bekijken wie in oost en wie west zit en dan vervangen naar voorkeur.
Aah oke dus toch op die manier
@D5981, interessante woonplaats! Ben er een tijdje geleden nog een paar dagen naartoe geweest met wat vrienden.
@D5981, interessante woonplaats! Ben er een tijdje geleden nog een paar dagen naartoe geweest met wat vrienden
Nice, hoe lang geleden was dat?
Pfoe, dat is inmiddels denk ik alweer vier of vijf jaar geleden. Leuke stad!
Iemand ervaring met Nice of Marseille? Heb in fifa16 of 17 nog Marseille gehad toen Rekik er speelde. Mooi tenue’s geweldig stadion, oude selectie. Nice heeft nu een klein beetje mijn voorkeur vanwege Dolberg, veel jonge jongens alleen geen echt stadion, al had ik daar met Barca ook minder moeite mee als je een passend stadion zoekt.
Twee toffe en interessante clubs. Weet wel dat Thauvin vertrekt bij Marseille, transfervrij naar Tigres in Mexico. Ik zou de keuze van het spelsysteem laten afhangen, kijk eens welk jou het beste ligt.
Is Stade Rennes geen leuk idee of wil je echt een club opbouwen en daarmee Europees voetbal proberen te halen ipv al champions league spelen?
@Raindog Marseille speelt onder de huidige manager in eens een ander systeem. 3-4-2-1 of 5-2-2-1. Ik vind sinds mijn Wolfsburg 4-4-2 wel erg prettig al probeer ik meestal meer te kijken naar de spelers en daar de formatie op af te stemmen. Marseille heb ik nog redelijk recent gehad dus maar een kleine zwak voor ze. Nice lijkt nog altijd een lichte voorkeur te hebben, want Thauvin gaat inderdaad richting Mexico. Levert de arme club geen geld op en de selectie is vrij verouderd.
@Bart Zal er eens naar kijken. Al lijkt de selectie na een snelle blik al aardig op niveau.
Dat snap ik, het opbouwen van een club is zeker ook de moeite waard, goed scoutwerk opzetten en jonge spelers zoeken in de ligue 2
Sowieso kan je met Nice niet al te hoog grijpen met transfers. Ligue 1 rechter rijtje, Ligue 2, Belgie en misschien Zwitserland en dan Noord Afrikanen, plus een leuke jeugd scouting opzetten. Voor Marseille geldt eigenlijk wel het zelfde al zal de naam toch wel wat spelers kunnen trekken of oud voetballers.
Hoe zijn de doelstellingen heb je daar al naar gekeken.? Sta je gelijk al onder druk (Marseille) of heb je wat meer rust (nice) daar zou ik persoonlijk naar kijken