FIFA21 - Club gezocht

Geen idee, start meestal geen twee carrieres om te kijken wat er van me verlangt word. Marseille heeft veel huurlingen, weinig geld en de selectie is buiten de elf basis spelers uit balans. Nice heeft veel talent, iets waar je op door kunt borduren. Denk dat de verwachtingen stukken lager liggen, terwijl je met Marseille meteen CL zal moeten halen terwijl de selectie er niet toe rijkt.

Ik zit te denken om door het idee van de Nations League (waar ik in het echt niet achter sta) de competitie’s wat aan te passen om weet eens plezier in een carrière te hebben. Zo wil ik de Premier League, Championship, League 1 en 2 gebruiken voor de sterkere ploegen van Europa. Zie afbeeldingen.

De Duitse competities voor de Zuid Amerikaanse competities de Franse Ligue 1 en 2 voor de Aziatische competities en de Serie A voor de Arabische,Mexicaanse en Vs. Zo worden de Euro en Champions league ook wat interessanter.

Wat zouden jullie aanraden als clubkeuze en wat vinden jullie van de opzet?

Ik lees enkele posts dat je de fictieve clubs uit Argentinië kunt vervangen door clubs uit ‘Comnebol’. Maar als ik de teams wil wijzigen, kan ik nergens de clubs uit Comnebol vinden. iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Is niet mogelijk volgens mij

Heeft iemand wel eens één Carerer Mode gestart in de Eredivisie ? Dan bedoel ik Geen. Ajax Feyenoord of PSV. Want daar zit weinig uitdaging in.

Ik heb een carrière met AZ, heb alle teams in de eredivisie hun stadion naam gegeven om het wat leuker te maken. Verder is AZ een leuk team met mooie potenties

2 likes

Als je die spelersgroep langer dan één seizoen bijeen weet te houden wordt het een uitdager voor de titel.

Ikzelf heb een seizoen Sparta gedaan, omdat ik vind dat het spel dat team altijd een beetje ondergewaardeerd heeft. Het doel was linkerrijtje en ik werd zevende, net iets beter dan in het écht.

Maar eerlijk gezegd vind ik kleinere competities alleen een uitdaging als het samengaat met Europees voetbal, anders is de lol er snel af.

1 like

Ik zelf twijfel tussen 3 ploegen.

1. Fc Utrecht. Om daar mee de top 4 te proberen te komen. En hebben ook wel leuke spelers.

2. AZ véél jonge spelers. En de uitdaging om kampioen proberen te worden.

3. Fc Groningen… Natuurlijk Arjan Robben . En proberen om bij de eerste 5 te komen. Lijk mij ook wel een leuke uitdaging.

Als je deze clubs nu in een Random rad zet die maakt de keuze voor je

1 like

Dank je wel. Het is Fc Utrecht geworden.

Heel veel plezier en succes ermee :+1:

1 like

Ik denk eraan de Ajax-carrière na dit seizoen even te parkeren. Even tijd voor iets anders na 3 seizoenen.

Noem mij eens een leuke Duitse club uit de 3.Liga - ikzelf dacht aan Kaiserslautern of Ingolstadt.
Of beginnen in het tweede van Bayern en dan me naar boven werken, iets waarmee ik ook in FIFA 20 een beginnetje had gemaakt. Nog iemand een andere leuke club (en vooral de reden waarom) ?

Ik heb 2,5 jaar FC Saarbrücken gecoacht. In mijn eerste seizoen ben ik meteen gepromoveerd naar de 2. Bundesliga met een beetje geluk, 2de seizoen mooi middenmoot gehaald en er een stabiele ploeg van gemaakt, werkte vooral met jeugd en transfervrije spelers. Omdat ze in het echt ook niet echt de middelen hebben voor spelers te kopen van rond 1 miljoen en meer. Verder heb je echt een topper in huis met Shipnoski!

Na 2,5 jaar kwam Düsseldorf aankloppen.

In het echte leven doen ze het gewoon vrij goed met de middelen die ze hebben, hebben ook een mooi recent stadion.

Door de carrière ben ik de club ook echt beginnen volgen, gewoon mooie club!

1 like

Ik heb 2 suggesties hoor je -

1. Hansa Rostock, in het echt is deze ploeg weer terug in de 2e Bundesliga, een ploeg waarmee je misschien je scout werk kan zetten op Polen en Scandinavië. Deze ploeg weer een middenmotor maken in de Bundesliga zelf is een uitdaging.

2. 1860 München, het kleine broertje van Bayern. Beetje hetzelfde als paris fc en PSG maar dan deze 2 Duitse clubs. Missie is om met 1860 München weer terug te keren in de Bundesliga en de uitdaging aan te gaan om Bayern te ontsloten als de grote ploeg van München. Dit project is wel en meerdere seizoenen project waarmee je kan kijken met scouten in de Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, zoek bijvoorbeeld naar de nieuwe David alaba en verkoop zo’n type speler zeker niet aan Bayern later.

Mijn 2 suggesties, verder is het denk goed als je goed kijkt naar alle selecties en wat de verwachtingen zijn van het bestuur

Veel succes met uitzoeken en een carrière starten :+1:

1 like

Ik heb deze fifa al eens een carrière begonnen met SC Verl, sinds dit seizoen actief op het 3e niveau en spelen hun wedstrijden in het stadion van Paderborn waardoor ze dus in fifa een echt stadion hebben. Selectie is we erg zwak en dus veel werk aan.

Vorig jaar heb ik een carrière gehad met KFC Uerdingen. Beetje zelfde situatie, die spelen hun matchen in Düsseldorf. En hadden ex-international Großkreutz in hun selectie en nog steeds Kirchoff, maar ook 2 Nederlanders waaronder keeper Jurjus.

1 like

Loop met Athletic Bilbao een beetje tegen het probleem aan dat ik op legendarisch (met sliders) m’n potjes eigenlijk vrij simpel win tegen zowat alle tegenstanders. Met name het gebrek aan kansen tegen maakt het niet echt uitdagend terwijl je op papier tegen minstens de helft van de clubs de mindere/gelijkwaardig bent. Wil dus binnenkort met een nieuwe club starten, maar twijfel met welke.

• Wolfsburg met Van Bommel. Las dat Wolfsburg behalve tegen de topteams eigenlijk vrijwel al z’n wedstrijden gewonnen heeft. Willen geen gekke dingen meer doen op de transfermarkt maar wel de top 3 gaan uitdagen. Zou ook een mogelijkheid zijn om wat Nederlandse spelers te halen (Ihattaren, Berghuis, Veerman, Schuurs dat soort jongens). Wellicht Micky van der Ven zelf even aan de database toevoegen.
  • Real Madrid en dan niet voor Ancelotti maar Raúl of Guti kiezen. Het compleet anders gaan doen dan nu lijkt te gebeuren. Geen Alaba en andere vedettes die op of over hun top zitten maar echt doorselecteren. Uitgangspunt is dat het Florentino Pérez een doorn in het oog is dat er geen enkele speler van Real bij de EK selectie van La Fura Roja zit. Dus weer inzetten op het aantrekken van Spaanse spelers en talenten of spelers die een connectie met Spanje hebben.

Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik heb zelf met Wolfsburg veel plezier. Wilde met ze spelen vanwege het 442 (4222) systeem dat ook weer lekker switched naar 4231. Maar ook dan heb je binnen twee, drie jaar hetzelfde als wat je nu ervaart bij Bilbao.

1 like

Denk dat Real dan misschien leuker kan blijven aangezien het daar niet heel gek is om iedere wedstrijd te domineren :smiley: Ik zou het ook met Raul of Guti doen (ik zou voor Raúl gaan) en ik zou Alaba denk ik indien transfervrij wel halen. Jammer dat bijna 90 procent deze fifa editie gewoon bijtekent nog voor je zelf een poging kan doen ze te contracteren.

1 like

Alhoewel ik totaal niet thuis ben in de Bundesliga wil ik er toch graag een carrière starten in die competitie.
Zelfs zat ik te denken aan Borussia Dortmund, Borussia Mönchengladbach, Eintracht Frankfurt of VFB Stuttgart. 4 uiteenlopende clubs dat weet ik. Is er iemand die hier advies in kan geven? Of plezier heeft gehad met een van de 4 clubs?

Ik beleef veel plezier met Eintracht Frankfurt.
Hebben er in real life ook een topseizoen opzitten zonder thuisnederlaag.