FIFA21 - Club gezocht

Beide mooie projecten. Marseille is heel erg actief op de transfermarkt om weer aan te haken bij de Franse top. Prachtig stadion alleen de selectie is aardig op leeftijd. Arsenal is redelijk vergelijkbaar, Engelse competitie zou mij ook net wat meer trekken ivm licensies. Heb in fifa16 wel drie seizoenen Marseille gedaan. Lastige keuze.

Over de files kan ik je helaas niet wijzer maken

1 like

Hier ook geen verstand van files, Ps4-player.

Wat betreft Marseille heb ik hierboven al een redenatie geplaatst. Bij Arsenal moet je doorselecteren en op creatieve wijze trachten weer bij de (sub)top aan te sluiten. Wordt vooral interessant als je namen als Aubameyang en Lacazette uiteindelijk moet laten gaan.

Wel denk ik dat Marseille langer interessant is. De Premier League wordt al gauw onrealistisch qua tranfers (alhoewel jij die misschien kan terugdraaien) en zijn ploegen waar je vermoedelijk al vaak tegen hebt gespeeld. Ligue 1 is dan net weer slag anders en er zit veel talent in de competitie. Subtop is vrij breed. Denk dat het op lange termijn leuker is. Zeker nu je bijvoorbeeld een Franse jongen als Guendouzi erbij krijgt.

1 like

Ik ben opnieuw op zoek naar een club. Heb er net een seizoen met Arsenal opzitten, en heb daarmee net naast de vierde plaats en net naast de finale van de EL gegrepen. Geen CL dus volgend seizoen, en daardoor heb ik niet veel zin om verder te gaan.
Daarnaast heb ik nog een carrière met Sociedad lopen, maar daar speel ik heel extreem op balbezit, en dan heb ik graag wat afwisseling met een ander team. Liefst speel ik daarbij geen 4-2-3-1, en liefst is de selectie (met recente aankopen) al goed op punt - ik start mijn carrière liefst zonder transfermarkt.
De volgende teams zijn opties, maar andere teams mogen ook zeker aangeraden worden:

Sevilla:

• toffe selectie, zo goed als af, proberen op korte termijn CL te halen en op lange termijn mee te doen voor de titel
  • weer in Spanje, saaie shirts, moet nog iemand bij op rechtsback

Aston Villa:

• goede aankopen, mooie en ethische club, veel Britten, twee opties qua systeem
  • weer in Engeland, moet nog iemand bij op linksback, 4-2-3-1 is één van de opties

Bayer Leverkusen:

• interessante selectie, paar grote talenten
  • zou nog een flankaanvaller bij moeten, saaie shirts, connectie met Bayer

Stade Rennes:

• Paar leuke talenten, ok shirts, staan op het punt te bevestigen als (sub)-topper
  • drie linksbacks, voorin niet helemaal duidelijk wat er met Niang gebeurt

Ik zou dan gaan voor Bayer. In de Ligue 1 zitten maar twee stadions (Psg, Marseille). Heb zelf een carriere met Wolfsburg gehad vanwege Weghorst en de drie verschillende tenue’s. Je kan makkelijk van 4-4-2 naar 4-2-3-1 switchen. Leverkusen is al wat meer af qua selectie. Zou niet snel in dezelfde competitie spelen als waar ik al een carriere had.

2 likes

Ik ben zelf bezig met Leipzig, maar die heb je al gedaan toch?

Vind het wel echt leuk om het vertrek van Konaté en Upamecano op te vangen en de nieuwe transfers alvast uit te proberen.

3 stadions, dat van Lyon zit er ook in :wink:

1 like

Ik zou voor een duitse club gaan, ik vermaak me zelf ook prima met Augsburg in de bundesliga.

Bedankt voor de hulp jongens, ik ga inderdaad voor Duitsland gaan. Maar nu begin ik toch te twijfelen tussen Bayer en Hertha Berlijn. Daar zijn ze wat loco gegaan en hebben ze Kevin-Prince Boateng en mijn persoonlijke favoriet Jovetic gekocht.

1 like

Ewel, dan?! Als uw favoriet er speelt, niet twijfelen dan?! :wink:

Heb ooit een heel lange CM met Hertha gehad, was top. Zeker omdat het mooi is om in de hoofdstad een topclub te bouwen. De recente transfers zijn ook interessant.

1 like

Hertha is zeker een mooie club! Een stad als Berlijn kent een rijke voetbalhistorie en hoort een succesvolle club te hebben in mijn ogen.

De video hieronder is wel een leuke om in de stemming te komen en meer te leren over de cultuur.

1 like

Ik zou ook Hertha doen kiezen, wou ik gisteren nog tippen toen ik de Bundesliga had aanbevolen.

Uit mijn hoofd is Berlijn de enige hoofdstad in Europa waar nog nooit een naoorlogse voetbaltitel is binnengehaald. Misschien in een ministaat, maar Berlijn is onder de hoofdsteden van grotere voetballanden echt de uitzondering; ook natuurlijk vanwege de Duitse deling en de Koude Oorlog maar zelfs in de ruim 30 jaren sinds de omwenteling zijn zowel Hertha als Union nooit in de buurt gekomen van een landstitel.

1 like

Dat maakt het des te leuker en geeft je een doel om naar toe te werken :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ben op zoek naar een club in een lagere divisie met een echt stadion en echt supportersgezang (voor die club)

HSV? Anders kom je denk snel in Engeland uit, bij Bournemouth bijvoorbeeld.

Op gezang na heb je wel echte stadion in de Segunda Division ; Espanyol, Mallorca, Leganes, Las Palmas, Girona, Malaga, Vallecano

Afc Bournemouth is een redelijk luid gezang voor zo een klein stadion.
Verder heeft Swansea ook wel een leuk clublied dat blijft hangen.

Welke teams buiten de Serie A spelen er 3-5-2 of een variant daarop? Koeman heeft het natuurlijk even gehanteerd met Barca en ook Arsenal wisselde zo af en toe naar dit systeem. Tuchel onder Chelsea, maar deze clubs lijken mij dan te weinig uitdaging op te leveren.

Simeone hanteerde deze opstelling vorig seizoen vaak … Als alternatief voor z’n gekende, defensieve 4-4-2. Al zal je er ook niet veel uitdaging in vinden, er vanuitgaande dat het geen topclub mag zijn?