FIFA21 - Club gezocht

Wat bedoel je met knap stadion?

Oeps,sorry dacht dat je atalanta bedoelde😀
Inderdaad tof stadion,is ook eens wat anders dan de europese competities.

Ik ben op zoek naar een Nederlandse ploeg waarmee ik kan stunten zoals Willem 2 vorig jaar, ADO in 2011, Nec 2008 en Pec 2014.
Graag een ploeg waarmee ik met seizoen 2 deze stunt kan bereiken doormiddel van een nieuwe werkwijze. Aandacht aan jeugdscouts en wellicht een andere tactiek. Tevens zou ik graag S de Jong terug naar Nl icm met eventuele leenspelers (vanaf winterstop of start sz2) halen na zijn aangekondigde afscheid in Amerika vandaag. De trainer zou fictief worden maar het verhaal moet wel realistisch kunnen zijn ook meenemen in het antwoord of er een (kleine) financiële overname realistisch geacht wordt.

Thx

Misschien een ploeg als ADO Den Haag? of Vitesse. Die clubs zijn wel overgenomen door iemand. Dus dan zou het realistisch zijn. Om na een van die 2 ploegen te gaan.

1 like

Zat ook al aan Ado te denken. Nu hopen dat Janmaat toegevoegd wordt. Evt weer een nieuw Haags icoon scouten.

Fc Twente leent zich hier ook voor

Hallo allemaal,
Ik twijfel om een carriere te beginnen met Aston Villa, Southampton, Crystal Palace en Fulham.
Meeste neig ik naar Southampton of Aston Villa. Is er iemand die mij over de streep kan trekken? :slight_smile:

Aston Villa won de Champions League (destijds Europa Cup I) in 1982 en 1983. Misschien ze naar dat niveau terug brengen?

Southampton heeft zijn successen te danken gehad aan het aantal talenten wat zij verkocht hebben. Je kan de club dus ook echt als handelshuis zien, doormiddel van hun goede scouting beleid. Je zou via talenten opleiden en doorverkopen de weg naar boven kunnen inslaan. Verder is het een club met mooie tenues en een sfeervol stadion.

1 like

Ik zelf was begonnen met Fulhem is een.leuke ploeg met een paar leuke spelers. Alleen minder de doelstellingen die ze hebben. Ik moest binnen 5 seizoenen kampioen worden met Fulhem. Beetje Onrelastisch allemaal. Aston Villa is ook een leuke ploeg met leuke spelers. En doen het dit seizoen goed in England.

Ik zou voor Aston villa gaan.

Er zijn nooit doelstellingen voor meerdere jaren. Hoogstens om je naamsbekenheid omhoog te gooien of geld binnen harken doormiddel van prijzen geld.

Het staat er toch echt hoor. Zelfs binnen 4 seizoenen kampioen worden met Fulham Fc.

1 like

Binnen 5 seizoen goh ja je verwacht het natuurlijk niet maar er kan veel gebeuren, als je geleidelijk aan kan groeien. Kijk hoe dat leicester uit het niets kampioen werd en sindsdien is aan groeien van degradatie kandidaat naar ondertussen al de subtop.

Die doelstellingen zijn trouwens ook steeds verschillend als je een carrière opnieuw zou starten.

Heb je aan het begin van de carrière een financiële overname toegepast? Misschien dat als je jezelf veel budget geeft in het begin dat dit je doelstellingen beïnvloedt. Zou het me wel voor kunnen stellen dat een rijke investeerder dit dan eist als hij er miljoenen inpompt, of het ook reëel is dat is dan een tweede.

1 like

Nee gewoon het beginne budget. Krijg je dit als doelstelling. Dus zo Relatsich is het niet. Nee als je Career begint met Fulham krijg je gewoon deze doelstelling. Heb het meerder keren gedaan. Het zelfde geld Voor Leeds United. Als je daar mee begint krijg je ook de doelstellingen binnen 4 seizoenen kampioen worden. Dus mijn mening is dat het helemaal niet relastisch is.

2 likes

Dat is wel gek dan. Denk overigens dat we maar gewoon moeten accepteren dat FIFA gewoon geen realistisch spel is :sweat_smile:. Kijk je naar transfers, uitslagen, doelstellingen en opstellingen dan is dat helaas wel mijn conclusie in elk geval.

Ik ben er wel van overtuigd dat de makers een goede game kunnen programmeren, ondanks de nodige bugs…

Maar het grote probleem is mijn inziens het gebrek aan voetbalkennis. Career Mode heeft zoveel potentieel, maar ze benutten er nog geen 20% van (en dit willen ze waarschijnlijk ook niet eens).

Misschien is het overbodig om steeds weer dezelfde eisenlijst te plaatsen, maar voor degenen die niet bekend zijn met het type clubs waar ik graag een carrière mee start:

  • Een rijke clubgeschiedenis met succes op zowel nationaal als internationaal niveau
  • Een jeugdopleiding waar doorgaans zeer talentvolle spelers doorbreken
  • Een clubicoon (het liefst een oud-speler) die kandidaat is om oefenmeester te worden
  • Het liefst een eigen stadion en relatief minimalistische/eenvoudige shirts
  • Een herkenbare speelstijl, waarmee je dus ‘typische spelers voor club A’ kan aantrekken
  • De financiële middelen en status om belangrijke spelers te behouden voor de club zonder dat het onrealistisch begint te worden
  • Relatief veel dragende spelers van dezelfde nationaliteit als de club in de selectie

Kortom, een behoorlijk eisenpakket. Nu heb ik inmiddels ideale clubs gevonden voor Spanje (FC Barcelona), Engeland (Leeds United), Nederland (Ajax), Portugal (Sporting CP) en Italië (AC Milan), maar wil eigenlijk graag aan de slag in Duitsland. Welke clubs kunnen jullie aanraden?

Bij Schalke is het een puinhoop. Grote club maar de selectie helemaal niet op orde. Verder zou je nog aan Hertha kunnen denken of HSV.

@Spoon0612, het hoeft niet ergens een puinhoop te zijn om het interessant te maken voor een carrière. Neem bijvoorbeeld Schalke 04, daar zie ik eerlijk gezegd geen enkele speler in de selectie om een nieuwe generatie omheen te bouwen. En laten we eerlijk zijn, iedere speler die de middelmaat ontstijgt verlaat de club meestal transfervrij. Hertha BSC komt meer in de buurt, maar heeft natuurlijk niet de clubhistorie om in aanmerking te komen. Denk dat er met Schwolow, Stark en Mittelstädt enkele interessante spelers aanwezig zijn, maar niet echt van het niveau om door te groeien naar de top. HSV is een interessante suggestie, dat komt al meer in de buurt van een club waarmee ik zou starten: prachtig stadion, prachtige shirts, clubhistorie en meestal een club waar spelers blijven hangen als de club goed presteert. Weet alleen niet of ik op het tweede niveau wil starten.