Bayern wellicht? Dortmund zou ook in mindere maten kunnen. Er komen verder geen andere clubs in me op. De subtop en middenmoot in Duitsland hebben vaak een stuk meer moeite met dragende spelers te behouden in vergelijking met de Engelsen en Spaanse.
Dan denk ik direct aan HSV en Dortmund. Als je niet in de 2. Bundesliga wil starten zou ik voor Dortmund gaan, die voldoen denk ik aan (bijna) al je eisen. Wellicht dat de shirts niet in de categorie simplistisch te schalen zijn. Of de jeugd van Dortmund zo goed is weet ik overigens niet, de scouting in de categorie 14-19 is dat in elk geval wel en dat lijkt me voor een FIFA carrière ongeveer gelijk aan elkaar staan. Clubicoon Klopp die terugkeert? Zat verder even te kijken wat andere opties zouden kunnen zijn bij onlangs gestopte spelers die een tijd voor Dortmund uitkwamen en toen kwam ik bij Tomas Rosicky uit, kan ook een interessante naam zijn.
Andere optie waar ik aan moest denken bij uitgesproken speelstijl is RB Leipzig. Ik weet het die hebben geen historie en dus ook nog weinig clubiconen, waar onder Nagelsmann zou je er wel wat moois mee neer kunnen zetten. De tactische variatie biedt ideaal gelegenheid om specifieke spelers te halen en gezien de ligging in voormalig Oost-Duitsland kan je scouten in landen als Polen, Tsjechië en Slowakije. Hebben bovendien al een aantal leuke talentvolle spelers (Olmo, Upamecano, Nkunku) en ook de middelen om spelers aan te trekken en behouden.
Ik ben zelf aanbeland in februari 2022 met HSV. Ik heb na het kampioenschap / de promotie vier spelers aangetrokken (Stindl, Berghuis, Junuzovic en Sokratis) en heb nu kans op Europees voetbal. De club heeft een aantal grote talenten (Jatta, Wintzheimer, Van Drongelen, Vagnoman), wat het erg leuk maakt.
Toch denk ik dat Borussia M’Gladbach het beste aan de criteria voldoet.
Ja, wil net zeggen: BMG lijkt mij een mooie keuze. Mooi stadion ook in FIFA. Kunnen ook redelijk goed jongens vasthouden, zoals Zakaria.
Olympique Lyon lijkt me ook wel perfect passen. Naar mijn mening knappe shirts, eigen stadion, enorm goede jeugdopleiding. Een uitdaging in de competitie om PSG van de troon te stoten en Europees terug de successen halen van begin jaren 2000.
Denk dat heel wat puntjes voldoen, ligue 1 is sinds deze fifa ook leuker geworden.
In Duitsland zou ik voor Dortmund of Gladbach gaan.
Ik speel met bayer leverkusen. Bevalt me ook goed. Paar goede talenten: Paulinho, Wirtz, Tapsoba, Palacios.
Schalke heeft toch wel een aantal oud spelers die misschien in aanmerking komen voor het trainerschap. Zoals Raul, Kuranyi, Mbenza. Verder hebben ze leuke Turkse talenten zoals Kutucu en Serdad. Harit is ook nog een ruwe diamant. Genoeg mogelijkheden om wat van te maken.
Bedankt voor de suggesties! Denk dat Borussia Dortmund, Borussia Mönchengladbach en Bayer Leverkusen de meest interessante opties zijn, voornamelijk door hun aantrekkingskracht voor jong talent en het feit dat ze doorgaans hun sterspelers relatief lang kunnen behouden. Mocht ik op het tweede niveau willen beginnen, dan is HSV natuurlijk een no-brainer. Denk alleen dat dit een carrière van drie á vier seizoenen, dus dan is het prettiger als de club al op het hoogste niveau speelt. Heb mijn twijfels voor iedere suggestie hieronder aangegeven:
Borussia Dortmund
Het is natuurlijk een interessant idee om Jürgen Klopp of Tómas Rosicky terug te halen naar Dortmund, maar hoeveel zou je nou in een paar seizoenen tijd daadwerkelijk veranderen aan de huidige selectie? Hooguit vervangers voor Bürki, Meunier en Witsel. En is het realistisch om spelers als Haland op langere termijn te behouden voor de club? Die oerlelijke thuistenues zijn op zich geen probleem aangezien de alternatieve tenues kunnen fungeren als thuistenue.
RB Leipzig
Ondanks het gebrek aan clubhistorie hebben ze natuurlijk wel een duidelijke speelstijl waar ze op terugvallen. Daarnaast hebben ze het voordeel dat er meerdere clubs tot hetzelfde concern behoren, waardoor je overbodige jeugdspelers misschien naar hen kan transfereren. Toch ontbreekt het hen aan een Duitse kern/identiteit en worden ze gezien als de meest gehate club in de Bundesliga. Zou me goed kunnen voorstellen dat ik later nog een carrière start met de Red Bull Group, maar voor nu zoek ik naar een iets traditionelere club.
Borussia Mönchengladbach
Waarschijnlijk de suggestie die het meest in de buurt komt, maar is tegelijkertijd de minst spannende suggestie. Weet niet precies wat het is, maar de club straalt niet echt de ambities uit om de Duitse top aan te vallen. Buiten Neuhaus en Zakaria hebben ze eigenlijk geen potentiële topspelers, ze staan er niet om bekend om enorme bedragen uit te geven om de volgende stap te maken… Borussia Mönchengladbach schreeuwt ‘Duitse degelijkheid’ op een of andere manier.
Bayer 04 Leverkusen
In tegenstelling tot hun bovenstaande rivaal lijkt Bayer 04 Leverkusen me een spannendere en ambitieuze suggestie. Natuurlijk waren ze niet in staat om Julian Brandt (Borussia Dortmund) en Kai Havertz (Chelsea) te behouden voor de club, maar ze worden iedere zomer wel gelinkt aan ambitieuze transferdoelwitten (denk bijvoorbeeld aan Julian Draxler, Luka Jovic en zelfs een terugkeer van Julian Brandt). Met alle respect, maar dat zie ik een club als Borussia Mönchengladbach niet doen. Weet alleen niet precies of er een oud-speler klaar staat om de club definitief richting de Champions League te leiden.
FC Schalke 04
Begrijp volledig waarom deze suggestie genoemd wordt, maar het recente verleden heeft juist laten zien dat ze structureel niet in staat zijn om hun talent te behouden voor de club (Julian Draxler, Leroy Sané, Manuel Neuer, Thilo Keher, Alexander Nübel, etc.). Sterker nog, meestal krijgen ze niets terug voor hun investering.
Waarom niet verder met P Bosz is bezig iets moois op te bouwen met een eigen speelstijl die hij doorontwikkeld het hoge druk zetten met de 5 seconde regel kan een nieuwe dimentie krijgen nadat Guardiola dit bij Bayern heeft toegepast, tevens is Bosz een coach die eigen jeugd durft in te zetten en altijd gezien wordt als de coach die met mooi voetbal geen prijzen pakt en overal naast grijpt. Nu tijd om zijn gelijk te Halen en met een Nederlandse (Cruijff) visie de wereld te veroveren?
Is het bij Schalke en Gladbach dan niet net de uitdaging om dit beleid om te keren? Vergeet bij die laatste club Thurman trouwens niet, straffe speler hoor.
Natuurlijk zou Peter Bosz een geweldige oefenmeester zijn, maar het is helaas niet mogelijk om de carrière met zijn gescande face te spelen. Daarom prefereer ik een oud-speler, wiens face ik wel gewoon kan importeren.
Wat betreft Schalke 04 en Borussia Mönchengladbach, natuurlijk zou het een uitdaging zijn om dat beleid om te keren. Maar vrees dat ik dan het gevoel krijg alsof het onrealistisch wordt. Even een voorbeeld: het is niet onrealistisch om Julian Draxler bij Bayer Leverkusen te zien spelen, maar dat zou wel onrealistisch zijn voor die twee genoemde clubs. Je kan ambitie niet omkeren, althans ik zou het niet kunnen zonder dat ik het idee heb dat het onrealistisch wordt.
Embolo vind ik ook een geweldenaar in Fifa
En vergeet Plea niet, echt een geweldige voorhoede als je het mij vraagt.
Leverkusen is ook een sterke ploeg, maar natuurlijk alles behalve een traditie club…
Na 3 goede seizoenen met AC Milan gespeeld te hebben waarin ik 2x de nationale beker, 1x het landskampioenschap, de Europa league en de Supercup gewonnen heb zoek ik naar een nieuwe uitdaging. Spelen tegen teams als Piemonte Calcio, Roma FC en het ontbreken van de serie B wordt na een bepaalde tijd toch wel minder interssant.
Nu zoek ik een Engels team in de 2de, 3de of 4de league. Een degradatie kandidaat of middenmoter in de Ligue 1 of La Liga. Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Ben zelf bezig met Black Burn Rover hebben een paar leuke jonge spelers waarbij vooral Dolan bij mij veel indruk maakt.
Andere opties die mij wel wat lijken zijn:
-Wigan
-Portsmouth
-Nottingham Forres
-Cadiz
Succes!!
Sunderland terug brengen naar de Premier league is een hele uitdaging
Of Bolton Wanderers terug naar de PL loodsen?
Ben zelf aan het twijfelen tussen Atalanta en Frankfurt.
Ben zelf ook aan het denken aan Frankfurt,was vorig jaar al verkocht door hun voetbal europees en de talrijke supporters die telkens mee waren op verplaatsing.
Weinig druk vanuit het bestuur dus kan je langzam aan een gevestigde waarde in de subtop bouwen.
Nadeel bij Atalanta is geen eigen stadion endeweinige licenties in de serie A.
@Raindog, dat blijven natuurlijk twee clubs met een duidelijk beleid en duidelijke speelstijl. Denk dat je keuze uiteindelijk beslist gaat worden door het gebrek aan licenties in de Serie A. Heb zelf al wekenlang een carriere met AC Milan in mijn hoofd zitten, maar vrees echt dat het snel gaat vervelen. Of heb jij een manier om Juventus, AS Roma en de Serie B in de game te krijgen? Want in dat geval zou ik voor Atalanta kiezen.