Mallorca, nu hun eigen stadion aanwezig is! Of wat met titelconcurrent Espanyol? Kwestie van meer twijfel te zaaien …
Eigen stadion is idd mooi meegenomen vind de selectie alleen best sterk en vind het leuk om een team te bouwen.
Zo heb ik in de vorige fifa een carrière gehad met racing club Santander en die op realistische wijzen maar Europees voetbal geloosd.
Iemand ervaring met een managers carriere met newcastle united. Ik twijfel er al een tijdje over om naast mn leicester carriere te starten met newcastle.
Iemand ook tips wat voor richting op te gaan kwa transfers etc.
Bedankt alvast
In het verleden wel eens mee gewerkt. Ik denk dat het een goede club is om zelf een richting te kiezen. Je zou kunnen gaan voor een stap terug en voor de eigen jeugd kiezen of kwalitatief goede, maar redelijk onbekende Premier League spelers halen. Daarnaast kan je groter denken (Newcastle was dicht bij een overname) en met meer geld spelen, bijvoorbeeld: Britse subtoppers kopen, die bij de absolute top niet aan de bak zouden komen of echt duurdere aankopen doen, vanuit andere competities. Maar net wat je zelf leuk lijkt.
Het lijkt mij overigens niet leuk om een tweede carrière in dezelfde competitie als je eerste te doen, maar ik heb veel plezier gehad met Newcastle in FIFA 20!
Ik zit momenteel in seizoen 3 met Newcastle. De basis elf is heel behoorlijk, wat daarna komt valt vies tegen. Dus ruimte voor verbetering. Gebroeders Longstaff zouden een grote rol kunnen gaan spelen. Newcastle is een grote club met een prachtig stadion en heel veel ambitie maar de eigenaar haalt dit er helaas niet uit. Zelf zou ik niet snel twee clubs uit dezelfde competitie onder mijn hoeden willen. Of je moet ontslagen worden of juist hogerop kunnen komen.
Inderdaad door deze formatie lijkt het me een leuke uitdaging. Dat het dezelfde competitie is maakt me niet gek veel uit. Vindt de premier league namelijk een fantastische competitie.
Ik ben zelf heel snel afgestapt van hun 5-2-3 en speel 4-2-3-1
Ben wel benieuwd hoe die er uit ziet in S3!
@Spoon0612 ik zou inderdaad ook van dit systeem afstappen verwacht dat ik 4-3-3 ga spelen met dit team. Prima selectie hiervoor snelle buitenspelers en Almiron kun je makkelijk trainen naar een buitenspeler.
@Raindog ik ben ook benieuwd naar de selectie van spoon in seizoen 3.
Speel zelf met Almiron als CAM, op de flanken Saint-Maximin, Fraser. Ik zal vanavond ff een in game screenshot maken van de selectie.
Wilson inmiddels verkocht aan Tottenham Hotspur. Lascelles is in de zomer van S3 naar Manchester United gegaan. Daarop dus Embolo en Torunarigha gehaald. Grant speelt vaker in de spits dan op linksbuiten ivm fitheid ASM.
Fraai team hoor! Aarons en Lamptey zat ik ook al naar te kijken. Ook konsa ben ik aan het schouten. Hoe doe je het in je competitie?
Te goed😅 eerste seizoen al meteen tweede kunnen worden en League Cup gewonnen. Wel een straat lengte achter op Liverpool. S2 zal ik snel in het Realistische Carriere Topic plaatsen. Konsa haalde ik vanwege degradatie Aston Villa en Dummett, Fernandez en Clark verlengde hun contract niet. Dus je bent begonnen met Newcastle?
Netjes hoor. Ik ben benieuwd. Ik ben inderdaad begonnen met Newcastle, had het eerder moeten doen. Leuke uitdaging is het!
Real Zaragoza hadden vorig jaar een sterke selectie waar dit jaar weinig van is overgebleven wel met de nodige talenten.
Real Mallorca top 3 selectie in de competitie promotie is een must misschien wel wat makkelijk.
En beschikken eigenlijk niet over talenten die je kan laten doorbreken.
Voor welke club zouden jullie kiezen?
Lastige keuze. Ken beide teams niet zo goed, maar zoals ik het lees is met Mallorca de kans op promotie in het eerste seizoen een stuk groter. Denk dus dat het de vraag is waar je keus naar uitgaat qua snel promoveren of juist bouwen aan een team.
Zelf ben ik een tijdje weggeweest en heb carrière gelaten voor wat het is. Ondanks dat ik het gevoel heb dat het spel nog steeds niet optimaal is, wil ik toch (met het gebruik van sliders) weer gaan starten aan een carrière.
Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar een ploeg die in de grotere competities (Engeland, Duitsland, Spanje) in de onderste regionen bivakkeert. Leeds United was de eerste ploeg die ik in gedachte had, maar het ontbreken van het stadion houdt mij tegen.
Mocht het spel mij in de carrière bevallen, wil ik ook weer serieus gaan nadenken over het maken van een story, dus mocht iemand nog suggesties hebben voor wat ze graag willen lezen, zijn deze altijd welkom!
Zou zelf voor Mallorca gaan, hebben ook een eigen stadion maar geen idee hoe dat er uit ziet. Denk dat Mallorca best een leuk elftal heeft namelijk, Aleix Febas en Martin Valjent had ik op het oog voor bij Real Valladolid en lijken mij leuke voetballers. Verder vind ik er zelf nooit zoveel aan om heel lang in een tweede divisie te blijven hangen, dus zou op het tweede niveau altijd gaan voor een ploeg waarmee je snel kan en moet promoveren. Volgens mij zit er ook nog wel wat rek in de selectie waardoor je met veel spelers ook wel weer La Liga in kan.
@Ryanajax vind La Liga zelf een erg mooie competitie en daar zitten wel wat leuke ploegen tussen. Levante, Eibar en Celta zijn clubs met best leuke spelers en hebben allemaal wel potentie om goed voetbal mee te spelen.
Het mooie aan het Duitse voetbal is dan wel weer het daar eigenlijk alle kanten op kan achter kampioen Bayern. Giganten als Werder, Schalke en HSV die ver weg zijn gezakt, een mega ambitieus Hertha dat forse investeringen doet en met Union Berlin een ploeg die in 1,5 jaar tijd zich vanuit de 2. Bundesliga in de subtop heeft genesteld. Ook Hoffenheim wel een ploeg die de moeite waard is, veel tactische variatie net als bij RB Leipzig.
Engeland ben ik de laatste edities van Fifa wat minder fan van, vind de transferergernissen hier het grootst met name door de exodus aan Engelse spelers. Denk dat een carrière met een laagvlieger daar ook het lastigst realistisch te houden is doordat de budgetten zo hoog liggen.
Toch nog steeds opzoek naar een nieuw team voor een carrière.
Ik ben opzoek naar een team dat ver is weggevallen of uit een grote stad komt.
Dit kan zijn in de volgende landen Spanje, Frankrijk of Duitsland.
Het lijkt me leuk om de club helemaal zelf op te bouwen op een realistische manier.
Ik zou het geen probleem vinden om daarvoor 2 seizoenen in lagere divisie te spelen, dit vind ik juist wel leuk.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
HSV lijkt me aan beide voldoen, Hamburg is een grote stad en de club is aardig afgegleden. Mooi echt stadion en met St. Pauli en Werder twee rivalen in de regio en natuurlijk Bayern als gehate landelijke rivaal. Ook redelijk wat gamefaces aanwezig (o.a. Van Drongelen).