Manager Story | Daniele di Nardini | Alle wegen leiden naar Rome

Goed resultaat, Lyon ook gewonnen leuk om te zien als Lyon fan.
Leuke toevoeging ook van Max Verstappen.

1 like

Mooie overwinning tegen Juve, Scudetto lijkt binnen te zijn. Jammer dat Belotti die penalty tegen Roma miste, anders was het al goed als beslist geweest. Al zal je hem dat gezien zijn 53 doelpunten tot nu toe waarschijnlijk wel vergeven, ook mooi dat hij nog een seizoen blijft.

1 like

Supernieuws, nu de man in de vorm van z’n leven blijft! Kan hij uitgroeien tot clublegende, zoals @Spoon0612 al aangaf! Dit moet het team een extra boost geven richting die begeerde titel! :smiley:

1 like

Goede overwinning op Roma. GEWELDIG dat Belotti trouw blijft aan Torino.

1 like

We hebben de maand april afgesloten met een overwinning in de ‘Derby Della Mole’, in de Europa League schakelde we Ajax uit en wonnen thuis van AS Roma in de halve finale en Andrea Belotti tekende tot 2025 bij Torino FC.

Maar wat kunnen wij verwachten in de laatste maand van het seizoen en gaat Daniele di Nardini in zijn eerste seizoen als trainer van Torino een prijs pakken?

Serie A //

Na 34 wedstrijden staat Torino FC op eenzame hoogte in de Serie A. Met een voorsprong van 7 punten op Internazionale en Juventus. Juventus zat lang nog in de titelstrijd maar staat nu op plek drie op doelsaldo. Om Torino FC van de eerste titel sinds 2001 af te houden moet Torino drie keer verliezen in de laatste vier wedstrijden. Toen werden ze kampioen in de Serie B, de laatste Serie A titel was in 1976.

Torino FC, Juventus en Internazionale lijken alle drie geen hele lastige mei maand te krijgen. Lazio Roma is het enige team uit het linkerrijtje waar Torino nog tegen speelt. Op dit moment staan Torino FC, Juventus, Internazionale, Napoli, Lazio Roma en AC Milan op de plekken voor Europees voetbal. Onderin moeten Genoa, Benevento, en Empoli vrezen voor directe degradatie, maar ook Chievo Verona staat nog bij de laatste drie. Parma lijkt met 20 punten veilig.

Europa League //

In de Europa League schakelde wij Benfica, Leicester City en Ajax al uit, nadat wij een groep overleefde met Feyenoord, Sparta Praag en Rosenborg. In de halve finale staan we tegenover AS Roma, in de eerste wedstrijd wonnen wij met 1-0. De komende maand staat de return op het programma. In Frankrijk nemen Paris Saint-Germain en Olympique Lyonnais het tegen elkaar op, in de eerste wedstrijd won Lyon met 1-0. Op dit moment hebben dus Torino FC en Olympique Lyonnais de beste papieren voor een Europese finale in Sevilla.
De laatste Europese Finale voor Torino, toen nog onder de naam Torino Calcio was tegen Ajax in 1991/92’. Over twee wedstrijden ging de titel naar Ajax, door in Turijn met 2-2 gelijk te spelen. Wim Jonk en Stefan Pettersson scoorde voor de Amsterdammers. Maar hoe gaat het in de Champions League? Het toernooi waaraan Torino FC het komende seizoen voor het eerst gaat deelnemen.

Hierin staan Juventus en Atletico Madrid tegenover elkaar, de eerste wedstrijd eindigde in 2-2. FC Barcelona en Real Madrid staan in de andere halve finale tegenover elkaar, in de eerste El Clásico won Real Madrid met 1-0. De winnaar van de Champions League speelt de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen tegen de winnaar van de Europa League, dus misschien staat Torino dan wel tegenover Juventus, Atletico Madrid, FC Barcelona of Real Madrid.

Coppa Italia //

In de Coppa Italia is Torino FC al verzekerd van een plaats in de finale. Op 20 mei 2021 nemen Torino FC en AC Milan het tegen elkaar op in de bekerfinale. In het toernooi schakelde Torino eerder al Bologna, Lazio Roma en Juventus over twee wedstrijden uit.
Het laatste beker succes was in het seizoen 1992/93’ tegen AS Roma. De heenwedstrijd werd in eigenhuis met 3-0 gewonnen door doelpunten van Benedetti, Cois en Fortunato. In de terugwedstrijd ging Torino in Rome met 5-2 onderuit, door onder andere drie penalty’s van Giannini.

Wat verwacht jij van Torino in de maand mei? Hoeveel prijzen gaat Daniele di Nardini in zijn eerste seizoen als trainer van Torino naar Turijn halen.

Mooi dat je ondertussen al zeven punten los staat van zowel Inter als Juve. Nog twee wedstrijden winnen en je bent gewoon kampioen van de Serie A. Trouwens ook fantastisch dat Belotti bijgetekend heeft. Hopelijk kan je in de Europa League ook doorstoten naar de finale. Kan je zowel de beker, de titel, als de Europa League pakken? Het zou alleszins een topprestatie zijn voor Torino.

1 like

Mooi stuk om duidelijkheid te geven over hoe de competities ervoor staan! Ik vermoed dat Di Nardini het onverwachte gaat flikken met Torino. Met andere woorden, ik gok op alle drie de prijzen.

1 like

Triplo, triplo, triplo, … Ik hoor het de Torino-fans al zingen! Het zou een geweldige prestatie zijn om in een eerste seizoen als coach een treble te winnen, maar het blijft natuurlijk een kwestie van geconcentreerd te blijven! Alle succes gewenst, op alle drie de fronten! :clap:t3:

1 like

De clubliefde van Belotti is schitterend! Waren maar meer spelers nog zo trouw aan hun club. Het kampioenschap is gelukkig bijna binnen, hopelijk gaan de vele wedstrijden niet in de benen zitten bij Torino.

1 like

Het zou geweldig zijn als je ze alle 3 weet te pakken. Europa league wel een zware tegenstander, maar zeker niet kansloos met een spits als Belotti. Kampioenschap kan je niet meer verspelen. Beker win je ook wel. Ik verwacht dat je ze alle 3 gaat pakken. Heel veel succes!

1 like

De titel lijkt al wel binnen, minimaal 2 overwinningen in vier wedstrijden moet te doen zijn gezien de resultaten van dit seizoen. De treble is niet onmogelijk en zou sensationeel zijn.

1 like

We trappen de maand mei af met het thuisduel tegen Parma en de return tegen AS Roma. Voor hoeveel prijzen gaan wij spelen? Tegen Parma zijn er weer een aantal spelers die rust krijgen, met het ook op donderdag.

Speelronde 35 //

Wedstrijddetails

Speelronde 35 | Zondag 2 mei | 15:00
Torino FC – Parma 1-0 (1-0)

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Bonifazi, Nkoulou, Izzo; Aina, Meïté, Tonali (Lukic 63’), Baselli (Falqué 76’), De Silvestri; Minchev, Belotti (Candellone 63’).

Opstelling Parma // 4-3-3 | Manojlovic; Gagliolo, Jemerson, Bastians, Karsdorp; Falcão, Hernani, Barillà; Siligardi, Cornelius, Sprocati.

Scoreverloop //
1-0 :soccer: Soualiho Meïté 11’

Halve finale, terugwedstrijd //

Wedstrijddetails

Halve finale | Zondag 2 mei | 21:00
AS Roma – Torino FC 0-1 (0-1)

Opstelling AS Roma // 4-5-1 | López; Santon, Lindelöf, Elvedi, Buta; Spinazolla, Cristante, Nzonzi (Coric 87’), Ünder, Pellegrini (Zaniolo 68’); Schick (Dzeko 60’).

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 68’), Verschaeren, Tonali (Edera 78’), Baselli (Rincón 68’), Almada; Zaza, Belotti.

Scoreverloop //
0-1 :soccer: Simone Zaza 45’

Overige resultaten //
OL – PSG 2-2

Tegen mij verwachting in is Paris Saint-Germain uitgeschakeld. In mijn ogen toch wel de topfavoriet. Maar nu zie ik wel meer kans op de Triplo.

Fantastisch dat je de finale gehaald hebt. Tegen Lyon is het te doen…al word het niet makkelijk. 1-0 overwinning in de competitie is ook weer voldoende!

1 like

Knap dat je de finale haalt! :star_struck: De kansen zijn 50-50, zeker het nu twee onverwachte finalisten zijn én grote favoriet PSG het niet haalde! Voluit tegen Lyon gaan, kan jouw triplo vorm beginnen krijgen! :grin::clap:t3:

PS: wie is de Spaanse tegenstander van Atlético in de UCL-finale? Real? :thinking:

Weer een stapje dichterbij de Scudetto en als klap op de vuurpijl de finale van de EL bereikt, Lyon is daarin een gelijkwaardige tegenstander.

@Matthi9s ik gok Barcelona omdat er anders waarschijnlijk wel Madrileens onderonsje i.p.v. Spaans onderonsje had gestaan.

1 like

Ja, knap gezien. Zo ver had ik nog niet gedacht! :smirk: Zou het toch Real geweest zijn, zouden er weer pijnlijk herinneringen boven gehaald worden … :expressionless:

@Matthi9s @db1512 Ik geloof dat het Real Madrid is. Maar tijdens het maken wist ik het niet meer honderd procent zeker, vandaar de keuze voor Spaans onderonsje. Het moest Barcelona of Real Madrid zijn haha.

1 like

Ja, zeg! De trauma’s kunnen weer opkomen! :dizzy_face: Ofwel wordt het derde keer, goede keer! Laat het me weten! :wink: Nu, succes in jullie finale! Maak die klus maar netjes af! :muscle:t3:

1 like

Lyon is een waardige tegenstander voor de finale van de Europa League. Daarnaast lijkt met deze overwinning de titel ook zo goed als binnen. Benieuwd wie overigens de Champions League gaat winnen. Dan kun je al wat vooruitblikken voor de Europese Super Cup.

1 like

Verschillende spelers vertrekken de komende dagen uit Turijn voor interlands voor de nationale teams. Maar rondom Daniele di Nardini en Torino FC is het niet stil in Italië. Maar deze keer niet over of de titel naar Torino FC gaat, maar volledige focus op Daniele di Nardini en zijn modelabel ‘Di Nardini’.