Waarschijnlijk zal Lucas Torreira een aantal afwegingen meenemen in zijn beslissing om Arsenal te verlaten voor Barcelona. De huidige staat van zijn persoonlijke prijzenkast zal ongetwijfeld meespelen in zijn beslissing. Tot op heden heeft hij met Pescara, Sampdoria en Arsenal geen hoofdprijzen weten te pakken en kwam niet verder dan de Europa League finale in 18/19. Sterker nog, Arsenal wist zich al twee seizoenen op rij niet te plaatsen voor de Champions League. Vergelijk dat eens met het Barcelona dat afgelopen seizoen de quintuple won. Natuurlijk gaat Lucas Torreira er qua speelminuten op achteruit, dat lijkt me onvermijdelijk. Maar als je kijkt wat hij daar voor terugkrijgt denk ik dat een overstap geen vreemde gedachte is. Hij gaat er in financieel opzicht op vooruit, hij heeft meer kans om zijn prijzenkast te vullen en laten we eerlijk zijn… het klimaat is een stuk aangenamer. En bij welke andere Europese topclub komt Lucas Torreira in aanmerking voor een onbetwiste basisplaats? Atletico Madrid heeft Koke, Saúl en Thomas Partey, Real Madrid heeft Casemiro, Chelsea heeft N’Golo Kanté, Liverpool heeft Fabinho, Manchester City heeft Rodri, Juventus heeft Miralem Pjanic, Bayern München heeft Joshua Kimmich… Dus ik kom niet verder dan PSG of Borussia Dortmund. En ook die clubs zullen dan eerst plaats moeten maken in hun selectie. Dus mocht Lucas Torreira z’n prijzenkast willen vullen, dan kan hij bijna niet anders dan een rotatierol accepteren.