Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Benieuwd naar de Europese finale ! De smaak heb je in iedergeval al te pakken :)!

De laatste wedstrijd van het seizoen, de Europa League finale tegen Manchester United.

Finale Europa League

Uitslag

Europa League
Manchester United vs Borussia Mönchengladbach 0-1
’87 Hofmann (Thuram)

Toelichting

Een finale zoals we hem misschien wel het graagst winnen, met een doelpunt in de laatste minuten van de wedstrijd. Wij hadden het betere spel, Manchester de betere kansen. Uiteindelijk valt het kwartje dan toch onze kant op!

In de volgende update blikken we terug op dit memorabele seizoen. Zijn er spelers waar jullie graag een interview over zouden zien? Laat het me weten!

Geweldig gedaan. Zou wel interview willen met Hofmann. Blessure en belangrijk zijn

Wat een prestatie, wat een seizoen! :clap:t3: :clap:t3: :clap:t3:

Heerlijke prestatie en een extra beloning op een goed seizoen! :clap:t3:

Een topprestatie voor jouw seizoen. Gladbach die van Man United kan winnen is fantastisch. Dit is de kers op de taart dit seizoen.

Gefeliciteerd met de tweede prijs van het seizoen! Erg knappe prestatie om de beker te winnen, de Europa League binnen te slepen en ook ‘gewoon’ even derde te eindigen. Een interview met Hofmann zou na de EL finale wel mooi zijn, maar ook een interview met een topspeler die mogelijk een transfer kan maken lijkt mij interessant.

Heerlijke overwinning, het is je gegund (zeker tegen United haha). Met een Europese prijs in de pocket, Champions League in de pocket, ben ik benieuwd of Gladbach een grote naam kan aantrekken komende zomer :slight_smile:

Voordat we het seizoen afsluiten wordt er alvast afscheid genomen van een speler, die ruim tien jaar onder contract stond bij Gladbach:

Afscheid

Toelichting

Desondanks blijft Wendt aan de club verbonden. De Zweed gaat aan de slag als scout in het buitenland. Hij zal vooral actief zijn in Scandinavië en buurlanden van Duitsland.

Mooi dat hij na al die jaren nog aan de club verbonden blijft. Benieuwd of hij talenten kan gaan halen.

Scandinavië barst van het talent dus ben benieuwd of hij Gladbach wat talentjes weet te bezorgen.

Prachtig seizoen met de DFB Pokal en Europa League winst! Een derde plaats in de Bundesliga achter Dortmund en Bayern is ook prima. Benieuwd wat er in de transferperiode gaat gebeuren, gaat BMG als team doorgroeien naar het niveau van de top twee of komen er versterkingen die helpen die stap te zetten?

Haha, of er versterkingen gaan komen zul je binnenkort achterkomen! :wink:

Tijd om het seizoen af te sluiten:

Seizoensoverzicht

In de volgende update gaan we verder met het nieuwe seizoen, waarin meteen een aankoop wordt gepresenteerd.

Mooi overzicht! Erg knappe prestaties geleverd in je eerste seizoen met Gladbach. Het zou mooi zijn als je ook in de Champions League weet te stunten aankomend seizoen. Ben benieuwd wie de eerste aankoop gaat zijn.

Met een beetje geluk en de juiste aankopen kun je komend seizoen gewoon goed meedraaien in de Champions League. Mocht het toch misgaan kun je dezelfde route bewandelen als afgelopen seizoen naar Europeseglory :slight_smile:

Mooi gedaan. Trouwens een topseizoen voor Gladbach. Hopelijk ga je in de Champions League ook hoge ogen gooien volgend seizoen. Wie gaan de nieuwe aanwinsten worden? Ik ben al benieuwd.

Dank voor jullie reacties!
Onze eerste aankoop van het nieuwe seizoen:

Aankoop

Toelichting

Na het vertrek van Wendt en Johnson moest er een nieuwe linksachter worden gehaald. Omdat ik dit jaar de Champions League in ga en Bensebaini in het centrum ga plaatsen, wilde ik een basiskwaliteit speler hebben. Na lang scouten ben ik bij deze Jorge uitgekomen. Jorge maakte vorig jaar de overstap van AS Monaco (waar hij in het echt nu nog steeds speelt) naar Real Betis. Bij Betis ontwikkelde hij zich fantastisch, maar Betis haalde zelf geen Europees voetbal waardoor deze overstap voor mij wel een realistische zou zijn.

Jorge heeft op dit moment een ALG van 79. Zijn sterke punten zijn:

• 85, Staande tackle
  • 83, Voorzetten
  • 82, Dribbelen
  • 82, Sliding

Zowel verdedigend als aanvallend erg sterk. Is redelijk jong met zijn 24 jaar en beschikt ook over behoorlijk wat snelheid, balcontrole en uithoudingsvermogen. Voor mijn gevoel een speler die Gladbach veel sterker kan maken en we vorig seizoen aan de linkerkant miste.

Uitstekende versterking met prima stats.

Blijkt maar weer hoe belangrijk Europees voetbal kan zijn, dan kun je dit soort spelers makkelijker vastleggen. 15 miljoen is geen reuze bedrag, benieuwd of de Europa League winnaar zich nog meer gaan versterken :).