Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Goed versterkt en qua stats ziet dat er inderdaad goed uit. Benieuwd wie je nog allemaal gaat halen.

Lijkt een goede versterking voor een redelijk bedrag. Ben benieuwd of er nog meer spelers aangetrokken zullen worden.

We gaan verder met het voorbereidingstoernooi waar we, ondanks dat we spelers missen door het EK, hopelijk deze keer wel wat wedstrijden kunnen winnen:

European International Cup

Uitslagen

Groepsfase
Borussia Mönchengladbach vs Chelsea 1-1
'37 Mount (Bakayogo)
’77 Thuram

Montpelier vs Borussia Mönchengladbach 1-3
’33 Sohm (Kudus)
’38 Kudus (Neuhaus)
’56 Thuram (Sohm)
'74 Laborde (Le Tallec)

Borussia Mönchengladbach vs Manchester United 2-2
'44 Marega (Fernandes)
'72 Pereira (Lamela)
’82 Müsel (Busio)
’85 Eggenberger

Halve Finale
Lazio Roma vs Borussia Mönchengladbach 0-2
’16 Thuram (Kudus)
’78 Thuram (Plea)

Finale
Borussia Mönchengladbach vs Manchester United 1-3
'35 Son (N. Fernandez)
'54 Marega (Son)
’63 Thuram (Plea)
'78 Son (James)

Toelichting

Jammer van de verloren finale maar al met al kijk ik terug op een goede voorbereiding. Tijdens de wedstrijden heb ik veelal geprobeerd jonge spelers de kans gegeven om zich te kunnen laten zien. Zo hebben doelman Tom Schwabe, centrale verdediger Jordan Beyer en middenvelder Simon Sohm mij positief verrast met hun prestaties.

In de volgende update krijgen we meer transfernieuws om te melden.

Ben benieuwd na het transfernieuws

Prima uitslagen in de voorbereiding

Goede uitslagen in de voorbereiding, enkel jammer van de nederlaag tegen ManU.

Denk dat ze in Manchester wel een feestje hebben nu :wink: . Jammer dat je ze niet voor de derde keer hebt weten te frustreren (het groepsduel lijkt mij redelijk frustrerend geweest voor hen namelijk). Verder wel een prima voorbereiding natuurlijk.

Toch een prima voorbereiding, verliezen in de finale op een oefen toernooi is geen schande.

Ken je nieuwe aanwinst niet, ben benieuwd wat hij kan brengen. Ondanks de nederlaag tegen Man Utd een prima voorbereiding inderdaad, ben benieuwd welke transfer er nu gaat komen!

Bedankt voor alle reacties!

We gaan verder met het vertrek van een basisspeler:

Vertrek

Toelichting

Matthias Ginter maakte als aanvoerder een topseizoen door met Gladbach. Speelt ondertussen ook alweer een paar jaar bij de club en leek toe aan een stap hogerop waarbij ik Chelsea een hele mooi optie voor hem vindt om daar leiding te gaan geven aan de defensie. Het vertrek betekent wel dat Nico Elvedi sowieso deze transferperiode bij ons blijft omdat ik niet beide verdedigers wil laten gaan.

We gaan geen vervanger aantrekken voor Ginter. We hebben met Ramy Bensebaini, Nico Elvedi en Tony Jantschke drie basiswaardige CV’s en met Jordan Beyer, die terug is gekeerd van zijn verhuurperiode bij HSV en Becir Omeragic nog twee veelbelovende verdedigers hebben die aankomend seizoen ook op veel speeltijd mogen rekenen. We willen gaan doorselecteren.

Stefan Lainer zal de aanvoedersband van Ginter overnemen. De rechtsback speelde vorig seizoen nagenoeg alles en zie ik als een goede leider voor het team.

In de volgende update gaat het seizoen van start met een lastige wedstrijd om de Duitse Supercup tegen kampioen Bayern München.

Overstap naar Chelsea is een mooie voor Ginter en voor Gladbach een mooi bedrag ontvangen. Succes tegen Bayern!

Mooi voor Ginter. Geweldige verdediger. Haal je een vervanger of ga je het intern oplossen?

Mooi bedrag en een mooie stap voor Ginter! Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken dat je geen vervanger aantrekt maar doorselecteert, je gaat natuurlijk wel de CL in volgend seizoen.

Jammer dat Ginter vertrek, maar mooi dat hem de stap gegund wordt. Gedurfd om het intern op te lossen, hoop dat het goed gaat uitpakken.

De wedstrijd tegen Bayern München:

Uitslag

Duitse Supercup
Bayern München vs Borussia Mönchengladbach 1-1 (3-2 n.s)
'23 Lewandowski (Tolisso)
’78 Thuram (Hofmann)

In de volgende update staat er ook een mooie wedstrijd op het programma, namelijk de wedstrijd in de Europese Supercup tegen Liverpool.

Ik denk een realistische stap voor Ginter, jammer van de Duitse Super Cup al zal de fitheid voor de Europese Super Cup wedstrijd belangrijker zijn.

Een stap die Ginter uiteraard gegund is. Hopelijk kan je een mooie vervanger voor hem vinden. Jammer van de nederlaag tegen Bayern. De Europese Super Cup zal geen makkelijke worden, maar hopelijk kan je hem met een beetje geluk winnen van Liverpool en hopen op een slechte dag van The Reds.

Acht gemiste strafschoppen… dat zijn er nogal wat. Denk dat je de spelers wat vaker op penalty’s moet laten trainen :wink: . Wel jammer dat de Super Cup verloren gaat. Hopelijk gaat het tegen Liverpool beter.

Dank voor jullie reacties!

De wedstrijd tegen Liverpool:

Uitslag

Europese Supercup
Borussia Mönchengladbach vs Liverpool 4-1
’22 Benes (Embolo)
'26 Salah (Firmino)
’66 Hack (Benes)
**'69 Benes **
’88 Thuram (Benes)

In de volgende update een interview met middenvelder Jonas Hofmann. Daarnaast blikken we vooruit op onze tegenstanders in de groepsfase van de Champions League, waarvan de loting ondertussen geweest is.

Benes heeft zich aardig laten zien tegen Liverpool. Wat een heerlijke uitslag (en misschien ook wel onverwachts voor vele) zeg! Gefeliciteerd met de eerste prijs van het seizoen :trophy: Hopelijk kan je deze lijn doorzetten.