Gaat een belanden duel worden vrees ik tegen Bilbao. Ben benieuwd of je zelf nog wat gaat doen met die 35 miljoen euro op de transfermarkt. Succes !
De derby is gespeeld en een nieuwe spits is aangetrokken
Ook is er tegen Espanyol gespeeld in La Liga
Wedstrijden
RCD Espanyol - Real Sociedad 1-1
40’ 1-0 Loren
53’ 1-1 Oyarzabal (Gomez)
Athletic Bilbao - Real Sociedad 2-1 Copa del Rey
49’ 1-0 Munain
62’ 1-1 Oyarzabal (penalty)
81’ 2-1 Dani Garcia
Jammer van de uitschakeling en het gelijke spel in de competitie. Ook het feit dat Bilbao maar drie keer geschoten heeft en er dan twee inprikt is natuurlijk erg zuur. Enrich lijkt mij een mooie vervanger van José.
Bilbao uitgeschakeld in de Baskische en de kwartfinale bereikt, mooi resultaat voor Sociedad. Jammer dat je bij Espanyol punten hebt laten liggen. Sergi Enrich is voor mij een onbekende, benieuwd hoe hij het gaat doen in de strijd met Isak.
Het is natuurlijk niet leuk om te worden uitgeschakeld in la Copa, laat staan dan nog door jouw grootste rivaal … 
Nu kan je volledig focussen op LaLiga, om via deze weg Europees voetbal te halen! (Hoe ziet het klassement er eigenlijk uit?) 
Sergi Enrich is ‘n prima LaLiga-speler, voor hem een mooie stap voorwaarts, voor Sociedad een ervaren speler erbij! Een goede zaak gedaan! 
Ik ben ook benieuwd naar de huidige stand in La liga. Ben benieuwd of Enrich een waardige vervanger zal zijn, voor mij is hij redelijk onbekend. Als je hem zo beschrijft, heeft hij nog genoeg doorgroei mogenlijkheden 
Zonde om er tegen Bilbao uit te vliegen, juist omdat dat de tegenpool is uit het Baskenland en dat het mij ook onverdiend lijkt vanwege die drie schoten inderdaad. Ook jammer van dat gelijkspel tegen Espanyol. Enrich is trouwens wel een mooie aankoop.
Jammer van het verlies in de derby tegen Bilbao. Ze waren wel erg effectief met 2 schoten op doel en daaruit 2 goals maken.
Vindt Enrich een erg sterke aankoop van je. Is echt een spits met een neusje voor de goal, fysiek imposant en is een goed aanspeelpunt. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Baskenland!
We verkeren momenteel niet in de blakende vorm van de eerste seizoenshelft. We kregen bezoek van een Real dat na een tegenvallende start juist wel op stoom is geraakt.
Daarnaast waren er enkele transfers te noteren op deadlineday
We raakten deze window dus Willian José en Martín kwijt, daar staat de komst van Sergi Enrich en in de zomer Adrian Marin tegenover.
De tien grootste transfers deze window waren:
- Lautaro Martínez - Internazionale > FC Barcelona - €86 mil.
- Marco Reus - Borussia Dortmund > Manchester United - €80 mil.
- Richarlison - Everton > Paris Saint Germain - €74 mil.
- Martin Odegaard - Real Madrid > Chelsea - €68 mil.
- Moussa Dembélé - Olympique Lyon > Atlético Madrid - €66 mil.
- Mauro Icardi - Internazionale > Borussia Dortmund - €62 mil.
- Pierre-Emerick Aubameyang - Arsenal > Juventus - €58 mil.
- Ricardo Pereira - Leicester City > Liverpool - €57 mil.
- Alex Telles - FC Porto > Real Madrid - €55 mil.
- Carlos Soler - Valencia CF > Atlético Madrid - €50 mil.
Nu de transferperiode er op zit kunnen we ons focussen op het volgende topduel als we een bezoekje brengen aan Camp Nou. Na het treffen met koploper Barcelona zal ik ook de stand even toevoegen en een update geven van hoe de selectie er nu uit ziet.
Verrassende transfer, Suarez weer naar de Premier League. Had hem dan eerder terug bij Liverpool of bij Manchester CIty verwacht. Lautaro is uiteraard zijn gedroomde vervanger. Trouwens goed om te zien dat je tegen Real nog gelijk gespeeld hebt.
Knappe prestatie tegen Real, op het eind hen nog twee punten afsnoepen! Zo zien we dat graag!
Enkele straffe, opmerkelijke transfers, zeg! 
Goed resultaat tegen Real Madrid. Als ik zo naar de statistieken kijk was Real toch wel degelijk de bovenliggende partij maar des te knapper dat je er een gelijkspel uit weet te halen.
Jammer van het vertrek van Martin, al is 30 miljoen euro een behoorlijk bedrag wat je er voor terug krijgt. Ga je aankomende zomer een vervanger aantrekken?
Toch wel een goed resultaat tegen Real Madrid. De transfers zien er wel redelijk realistisch uit, op een enkele transfer na natuurlijk. Ben benieuwd hoe je team zich weet te houden tegen Barcelona.
Geen verkeerde uitslag tegen Real denk ik. Ben het eens met Ryan, realistische tranfers tot zover.
Ik wil komende zomer inderdaad naar een extra rechtsback kijken. Voor nu krijgen Zaldua en Gorosabel de kans. Dan is er nu tegen Barcelona gespeeld…

Dan nog even de goal die de wedstrijd beslist heeft…
Dan is er ook nog slecht nieuws over Isak

De stand in La Liga is nu als volgt:

Het lijkt me onvermijdelijk dat Barcelona er uiteindelijk met de landstitel vandoor gaat, maar denk het ontzettend knap is dat je met Real Sociedad tot de vaste groep achtervolgers hoort. Hopelijk weet je in de laatste fase Real Madrid, Atletico Madrid of Valencia te passeren!
Soms heb je van dat soort wedstrijden waarin het behoorlijk gelijk op gaat, maar dat je door een ongelukkig moment toch het deksel op de neus krijgt. Ben trouwens wel benieuwd hoe de selectie van Barcelona er uit ziet als ze inderdaad zo dominant zijn in La Liga.
De titel zal duidelijk naar Barcelona gaan dit jaar, zo blijkt. Ga je nog tweede worden? Het zou alleszins wel mooi zijn. Jammer van Isak, hopelijk kun je de blessure goed opvangen.
Zuur dat je op die manier van Barcelona verliest en hierdoor ook uit de top vier zakt. Echter, je hebt (als mijn geheugen juist is) zowel Real Madrid al Barça al tweemaal getroffen. Denk dat het programma dus wel iets makkelijker zal zijn dan die van je concurrenten. Voor Isak is het geen fijn moment om uit te vallen vermoed ik. Ben benieuwd of Enrich zich nu als een waardige vervanger en goede aankoop kan presenteren.