Manchester United | Forged in Industry, Striving for Glory

Opvallende aankoop. Ik ben benieuwd of Depay het dit keer wel zal waarmaken in Manchester. Jammer dat je Herrera hebt laten gaan, al snap ik het wel. Persoonlijk vind ik hem namelijk een erg goede voetballer.

Bedankt voor de reacties!
@Aron1997 Pereira doet het redelijk als invaller op de plek van Matic, al mist hij eigenlijk de defensieve kracht om tegen de topclubs te spelen. Het komende half jaar zal uitwijzen of hij nog toekomst heeft bij de club.

Dan nu het debuut van Depay.

Newcastle United - Manchester United 0-2
:soccer: 52’ 0-1 Pogba (Fred)
:soccer: 83’ 0-2 Rashford (Lukaku)

Forest Green Rovers - Manchester United 1-5
:soccer: 3’ 0-1 Depay (McTominay)
:soccer: 16’ 0-2 Lingard (Young)
:soccer: 26’ 0-3 Pogba (Depay)
:soccer: 61’ 0-4 Depay (Matic)
:soccer: 73’ 1-4 Williams
:soccer: 89’ 1-5 McTominay (Chong)

Mooi om te zien dat Depay zich meteen laat zien bij zijn rentree. Wel jammer van de blessure van Martial, maar met Depay zou je zijn afwezigheid goed kunnen opvangen.

Mooie aankopen! Boateng bevalt mij prima. Depay brengt een leuke nieuwe wind in je story.

Leuk dat Depay terugkeert en zich dan ook meteen kan laten zien. Hopelijk weet hij nu wel uit te groeien tot een belangrijke speler in Manchester

Je hebt twee goede en nuttige aankopen gedaan met Depay en Boateng. Mooi dat Depay zich ook meteen laat zien.

Bedankt voor de reacties, ik hoop erg veel plezier aan zowel Depay als Boateng te beleven. Dan nu een uitgaande transfer.

Ook het uitduel met Tottenham Hotspur is achter de rug.
Tottenham Hotspur - Manchester United 0-1
:soccer: 67’ 0-1 Lukaku (Rashford)

In de volgende update wederom transfernieuws!

Goede overwinning op Spurs! Verder prima dat je Sanchez laat vertrekken, toch weer een hoop geld wat je in het laatje hebt. Ik ben benieuwd wat het volgende transfernieuws gaat zijn!

Opvallende transfer! Lijkt echter wel de nieuwe route te zijn die je bent ingeslagen.

Ik denk dat het een goede zaak is dat Sanchez vertrekt uit Manchester, aangezien hij toch geen basisspeler was. Verder een mooie overwinning op Tottenham!

Jammer dat de transfer van Sanchez van Arsenal naar United mislukt is. Gelukkig heb je nog wel kunnen cashen op hem. Goede overwinnig geboekt op Tottenham trouwens.

De verkoop van Sánchez is inderdaad wel een beetje de nieuwe route die ik met United in wil slaan, daar past de volgende transfer in mijn ogen ook bij.

Ook zijn er weer twee wedstrijden gespeeld. Het ging een beetje moeizaam al is het natuurlijk wel positief dat onze nieuwe aanwinst zich gelijk laat zien.

Manchester United - Brighton Hove Albion 1-0
:soccer: 70’ 1-0 Dunk (Eigen doelpunt)
Dunk loopt op ongelukkige wijze een voorzet van Depay binnen in een verder wel erg gelijk opgaande wedstrijd. De Gea helpt ons in de slotfase met twee goede reddingen aan drie punten.

Manchester United - Middlesbrough 1-0 4e ronde FA Cup
:soccer: 93’ 1-0 Lingard (Tierney)
De hele wedstrijd de betere ploeg geweest en goede kansen gehad maar de bal wilde er gewoon niet in. Randolph keepte echt de pot van zijn leven maar na een puntgave voorzet van Tierney (die zijn debuut maakte) wist Lingard vanuit een moeilijke hoek alsnog ervoor te zorgen dat we de 5e ronde van de FA Cup halen.

Hele mooie transfer, en erg mooi dat hij bij zijn debuut direct een assist geeft! Je stukjes zien er overigens ook prima uit.

Leuke aankoop! In FIFA 18 was hij een belangrijke speler voor mijn team bij Celtic dus ik hoop dat hi het op een hoger niveau ook kan bewijzen.

Tierney is een goede transfer. Ben benieuwd of hij Shaw er uit kan spelen. Je boekt de laatste tijd veel overwinning, maar scoort toch wel best weinig voor United. Zijn vooral 1-0 uitslagen. Hopelijk kan het team daar nog in verbeteren bij je.

Ik moet inderdaad toegeven dat het de laatste wedstrijden wel wat moeizaam gaat. Ben nog steeds aan het puzzelen met zijn ideale opstelling, mede doordat Lukaku me niet echt heel erg goed bevalt. Nu Martial nog tot half maart geblesseerd is staat hij er wel vaak gewoon in overigens. De transferperiode is overigens voorbij waardoor we vooruit kunnen kijken naar de tweede seizoenshelft.

Ook is er thuis tegen Burnley gespeeld.
Manchester United - Burnley FC 3-1
:soccer: 5’ 1-0 Rashford (Valencia)
:soccer: 33’ 2-0 Lukaku (Shaw)
:soccer: 39’ 3-0 Rashford (rebound)
:soccer: 45’ 3-1 Vydra

In de volgende update een overzichtje van de huidige selectie en even de belangrijkste/bizarste transfers van de afgelopen window. Ik zal één van de meest vreemde transfers alvast verklappen en ook dit jaar doet FIFA zichzelf weer eer aan dat het transfersysteem echt om te huilen is: Hector Bellerin ruilt Arsenal in voor Leicester City!

Leuk stukje! Ontzettend pittig programma in het vooruitzicht, succes alvast daarin. Die transfer van Bellerín is toch echt om te janken ook :joy: Dit kan ook zo makkelijk opgelost worden, voer gewoon voor alle bekende spelers een 20-tal clubs in die nog realistisch zouden zijn waar ze automatisch naar toe getransferd (kunnen) worden en opgelost.

Goed stuk! Het programma ziet er erg lastig uit, maar het moet zeker te doen zijn om punten binnen te halen. Die transfers… Bizar hoe slecht deze nog steeds zijn.

Goede overwinning op Burnley! Tja, EA lijkt de lui om iets te doen aan de transfers…

Zo ziet de selectie eruit die we de rest van het seizoen kunnen gaan gebruiken. Achter de spelers vind je de wedstrijden die ze tot nu toe in de competitie hebben gespeeld en daarachter de wedstrijden in alle competities. Die wedstrijden in alle competities vind ik altijd wat vertekenend omdat daar het voorbereidingstoernooi ook bij in zit maar ik denk dat hoe ik het nu weer gegeven heb wel een redelijk beeld geeft van hoe de spelers het tot nu toe gedaan hebben.

Dan nu nog even de transfers die zich hebben voorgedaan, te beginnen bij mijn eigen ploeg.
Transfers in: (oude club, bedrag)
Jérôme Boateng (Bayern München, €35.000.000)
Memphis Depay (Olympique Lyon, €40.000.000)
Kieran Tierney (Celtic, €22.000.000)

Transfers uit: (nieuwe club, bedrag)
Ashley Young (Liverpool, transfervrij na dit seizoen)
Phil Jones (Villarreal, transfervrij na dit seizoen)
Alexis Sánches (Atlético Madrid, €40.000.000)
Matteo Darmian (Fiorentina, €6.000.000)
Ander Herrera (Olympique Lyon, onderdeel transfer Depay)
Juan Mata (Bayern München, €20.000.000)
Tahith Chong (Huddersfield Town, verhuurd)
Victor Lindelöf (Olympique Marseille, verhuurd)

Transfers wereldwijd:
Ciro Immobile: Lazio Roma > Real Madrid €72.000.000
Daniel Carvajal: Real Madrid > Bayern München €67.000.000
Suso: AC Milan > RB Leipzich €55.000.000
Sergi Roberto: Barcelona > BVB Dortmund €54.000.000
Alejandro Grimaldo: Benfica > Juventus €46.000.000
Kingsley Coman: Bayern München > Juventus €46.000.000
Koke: Atlético Madrid > BVB Dortmund €45.000.000
Jordi Alba: Barcelona > Napoli €44.000.000
Hakim Ziyech: Ajax > Paris Saint Germain €42.000.000
Julian Brandt: Bayer Leverkusen > Tottenham Hotspur €42.000.000
Anderson Talisca: Benfica > Internazionale €35.000.000
Alex Sandro: Juventus > Chelsea €35.000.000
Javi Martinez: Bayern München > Manchester City €26.000.000
Hector Bellerin: Arsenal > Leicester City €25.000.000

Zitten een aantal in mijn ogen prima transfers tussen (Brandt, Alex Sandro, Grimaldo) maar ook weer hele rare (Jordi Alba, Sergio Roberto, Bellerin, Koke). Wat me de vorige FIFA opviel is dat Bundesliga clubs erg graag spelers uit Spanje aantrokken en dat Barcelona haar backs altijd verving voor matige Engelse spelers. Een deel van deze dingen komt dus gewoon weer terug…