Manchester United | Forged in Industry, Striving for Glory

Je bent zo te zien erg bezig geweest deze transferperiode. Goed dat je je selectie wat hebt verkleind. Opvallend trouwens dat Lukaku relatief weinig scoort. De transfers zijn dit jaar weer om te huilen inderdaad. Je bent trouwens de rating van Romero vergeten erbij te zetten.

@Daniel Lukaku scoort inderdaad niet heel erg veel, dit probleem komt in het volgende stuk ook weer naar voren… Romero heeft trouwens een algemeen van 80, zie inderdaad dat ik die vergeten ben.

Uitslagen:
Leicester City - Manchester United 2-1
:soccer: 48’ 1-0 Pedraza
:soccer: 53’ 2-0 Albrighton
:soccer: 60’ 2-1 Rashford (Pogba)
Slechte wedstrijd waarin we eigenlijk voor het eerst punten verspelen door David de Gea, twee hele rare acties bij de tegengoals waarbij hij bij de 2-0 compleet onder de bal door dook. Na de 2-0 achterstand nog wel een goal weten te maken maar niet heel dichtbij een punt meer geweest.

Fulham FC - Manchester United 0-0
Zoals hierboven te lezen valt geen sprankelende pot, waarbij Lukaku dus in negatief opzicht opviel. Vijf verliespunten uit twee wedstrijden, het wordt erg spannend bovenin.

In de volgende update maken we de eerste transfer voor volgend jaar bekend! Waar Depay in januari al terugkeerde naar Manchester gaat het nu wederom om een speler die eerder al in de industriestad speelde. Ben benieuwd of jullie kunnen raden om wie het gaat, denk dat het geen gemakkelijke is :wink:

Zonde van het puntverlies, helemaal omdat je nu niet echt in een lekkere flow zit voor het moeilijke programma wat er aan komt. Over de transfer: Lukaku uit, Falcao in? Nani weer naar Old Trafford halen?

Prima stukje! Jammer van het puntenverlies, hopelijk begin je gauw weer met winnen. Ook jammer dat Lukaku niet zo goed uit de verf lijkt te komen onder Zidane. Persoonlijk denk ik dat je Zaha terughaalt naar Old Trafford. Januzaj zou mijn tweede optie zijn.

Erg jammer dat je verliest van Leicester en niet weet te winnen van Fulham. Voor je nieuwe aankoop sluit ik mij aan bij Daniel en verwacht ik ook dat Zaha terug zal keren.

Jammer dat het nu even wat minder loopt. Ook ik denk dat je aankoop Zaha zou kunnen zijn, maar Di Maria is ook goed mogelijk.

Het was ook wel een beetje een gemene vraag daar de speler waar het om gaat slechts één jaar in de jeugdopleiding van stadgenoot Manchester City speelde.

In de volgende update de eerste confrontatie met PSG, we spelen op het eigen Old Trafford iemand die een voorspelling durft te wagen?

Oh, aan een voormalig (jeugd)speler van Manchester City had ik niet gedacht haha. Rabiot lijkt me wel een prima versterking voor volgend seizoen. Persoonlijk snap ik de frustratie bij PSG wel, al is de stap naar de Premier League natuurlijk een mooie en goede stap voor Rabiot. Succes tegen PSG (en hopelijk heeft je nieuwe aankoop een off-day). Ik gok op een kleine 2-1 zege.

Gemene vraag, haha. Rabiot is een goede middenvelder, en past denk goed bij United. PSG-United is wel een mooi affiche. Ik denk zelf dat je met 3-1 wint.

Die zag ik niet aankomen haha! Zeer degelijke transfer, je hebt er ook een mooi stukje bij gemaakt. Je hebt een hele fijne schrijfstijl!

Haha ja hoor, een oud jeugdspeler van de andere club aan Manchester, hoe kon ik daar nou niet aan denken :wink: Wel een erg sterke aankoop. Ik hoop dat ze in Parijs mooi afgeleid zijn door het nieuws en dat je met 2-0 weet te winnen!

Bedankt voor de reacties mannen! Wellicht dat de opties die jullie noemden in de toekomst ook terug gaan keren naar Manchester maar nu eerst de wedstrijd tegen Paris Saint Germain. @Daniel heeft het goed voorspeld.

UEFA Champions League 1st leg achtste finales
Manchester United - Paris Saint Germain 2-1
:soccer: 33’ 1-0 Matic (Depay)
:soccer: 48’ 1-1 Mbappé (Kimpempe)
:soccer: 93’ 2-1 Martial (Fellaini)

Crystal Palace - Manchester United 1-4
:soccer: 4’ 0-1 Lukaku (penalty)
:soccer: 21’ 0-2 McTominay (Fred)
:soccer: 45’ 0-3 Lukaku (Lingard)
:soccer: 73’ 1-3 J. Ayew
:soccer: 78’ 1-4 Lukaku (Tierney)

De wedstrijd tegen Liverpool is verplaatst van half maart naar eind februari. Hierdoor zit er maar één rustdag tussen het duel met Crystal Palace en Liverpool, in de volgende update het verslag van The North West Derby.

Zo, dat is een lekkere terugkomer voor Martial. 2-1 tegen PSG is een prima resultaat, maar het gaat nog knap lastig worden in Parijs. Succes tegen Liverpool!

Lukaku laat het alleen zien tegen de kleintjes? Heb je misschien een andere top spits op het oog?

Mooi dat uitgerekend Martial de winnende maakt. Met 2-1 is echter nog alles mogelijk, dus je zal moeten uitkijken in de return. Persoonlijk zou ik voor een voorhoede kiezen met Martial, Depay en Rashford, ondanks de hattrick van Lukaku tegen Palace.

@Spoon0612 Lukaku laat het in de topduels inderdaad vaak niet ziet, al staat Crystal Palace in mijn carrière verrassend vierde. Een nieuwe aanvaller/spits in de zomer lijkt echter geen overbodige luxe, twijfel een beetje wat voor type het moet worden omdat Martial, Rashford en Depay ook als spits uit de voeten kunnen zou een extra flankspeler ook een optie kunnen zijn. Opties voor een extra aanvaller zijn uiteraard welkom!

Dan nu de kraker tegen Liverpool, het drukke programma lijkt zijn tol te eisen…

Manchester United - Liverpool 1-4
:soccer: 4’ 1-0 Pogba
:soccer: 17’ 1-1 Mané
:soccer: 45’ 1-2 Mané
:soccer: 78’ 1-3 Shaqiri
:soccer: 84’ 1-4 Firmino

Burnley FC - Manchester United 2-1 5e ronde FA Cup replay
:soccer: 18’ 0-1 Martial (Smalling)
:soccer: 45’ 1-1 Gudmundsson
:soccer: 57’ 2-1 Vydra

In acht dagen tijd speelden we vier duels waardoor ik heel erg veel moet rouleren. Er zitten een paar dagen meer tussen het duel met Southampton en Arsenal voordat we de return tegen PSG spelen. Hopelijk weten we ons de komende wedstrijden te herpakken want hoewel we nog vier punten voor staan op Manchester City hebben The Citizens nog twee duels te goed ten opzichte van ons.

Dat zijn niet de beste resultaten die je kan wensen… Een verlies tegen Liverpool kan gebeuren, maar een verlies tegen Burnley is toch wel pijnlijk. Hopelijk weet je je te herpakken zodat je aan kop blijft in de PL en naar de volgende ronde van de CL gaat.

Jammer van de resultaten. De planning van de wedstrijden is ook dit jaar weer belabberd inderdaad. Hopelijk weet je je te herpakken de komende wedstrijden.

De return tegen PSG is geweest en vooral één man aan onze zijde viel op.

Manchester United - Southampton 1-1
:soccer: 5’ 0-1 Ward-Prowse
:soccer: 62’ 1-1 Shaw (Rashford)
We kwamen snel op achterstand en hadden de grootste moeite om te scoren. Uiteindelijk wel een terecht gelijkspel.

Arsenal - Manchester United 0-2
:soccer: 45’ 0-1 Rashford (Valencia)
:soccer: 50’ 0-2 Depay (Shaw)
:x: 77’ Pogba mist penalty
Het debiele aanloopje van Pogba zorgt er wederom voor dat hij een penalty mist, de volgende keer mag een ander hem nemen. Gelukkig geen misser met grote gevolgen, twee goede goals helpen ons aan een zege op Arsenal.

Paris Saint Germain - Manchester United 3-1
:soccer: 23’ 1-0 Mbappé
:soccer: 38’ 2-0 Neymar
:soccer: 57’ 3-0 Cavani
:soccer: 77’ 3-1 Martial (Depay)

Balen zeg van de uitschakeling, helemaal omdat de volgende ronde binnen handbereik was na de 2-1 thuisoverwinning! Gelijk spelen tegen Southampton is ook niet wat je wil. Hopelijk weet je je snel te herpakken!