Swansea City | The Welsh Pride

Je stukjes van afgelopen week allemaal even doorgelezen en je weet er echt een leuk verhaal van te maken, ook erg leuk bedacht om Veronica Inside erbij te betrekken. Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt om te promoveren, nog een jaar Championship lijkt me ook niet alles.

Bedankt voor het compliment! Morgen zal ik de ontknoping hier plaatsen en gaan we over naar seizoen twee :grin:

Ik dacht exact hetzelfde als db1512! Leest lekker weg, benieuwd naar het vervolg.

Zoals de andere ook vertellen, je stukjes lezen lekker weg. Ik ben heel erg benieuwd of je weet te promoveren!

Bedankt heren! Hieronder een nieuw stukje, erg druk gehad van het weekend dus helaas nog niet tot het afronden van het eerste seizoen gekomen. In het volgende stukje zal de ontknoping volgen, en tegelijk zal ik dan ook de volledige eindstand plaatsen en de top 5 topscorers. Onderaan dit bericht wat uitslagen! Er staat nog één wedstrijd op het programma, en de stand is als volgt:

  1. Stoke City - 88 pnt.
  2. Swansea City - 76 pnt.
  3. Millwall - 76 pnt.
  4. Ipswich Town - 74 pnt.
  5. West Bromwich Albion - 74 pnt.
  6. Aston Villa - 72 pnt.

Het is ongelooflijk spannend dus, zowel Millwall, Ipswich, WBA en ik kunnen nog rechtstreeks promoveren. Het gaat ontzettend moeilijk worden voor mij en een overwinning + puntverlies van Millwall lijkt noodzakelijk. Of het gelukt is, lezen jullie in het volgende stuk!

Swansea City 1-3 Stoke City
Opstelling Swansea City: Mulder, Olsson, Carter-Vickers, van der Hoorn, Roberts, Carroll, Fer, Markovic (57’ Dyer), Asoro, Janssen (85’ Baker-Richardson), Piazon (70’ McKay)
Opstelling Stoke City: Butland, Martina, Shawcross, Williams, Bauer (74’ Edwards), Ilsanker, Allen, Sörensen (60’ Bojan), Clucas, Diouf (70’ Afobe), Ince

Wedstrijdoverzicht:
goal 35’ Clucas 0-1
goal 45+1’ Piazon 1-1
goal 54’ Diouf 1-2
goal 90+2 Allen 1-3

Queens Park Rangers 0-0 Swansea City
Opstelling Queens Park Rangers: Inram, Hämäläine, Leistner, Cameron, Rangel (63’ Furlong), Wszolek, Luongo, Scowen, Calcaterra (69’ Eze), Hemed, Wells (73’ Sylla)
Opstelling Swansea City: Mulder, Zinchenko, Rodon, Carter-Vickers, Roberts, Celina (69’ Fulton), Fer, Markovic (63’ Dyer), McKay, Janssen, Piazon (78’ Asoro)

Wedstrijdoverzicht:
gele%20kaart 7’ Celina
gele%20kaart 31’ Scowen
gele%20kaart 50’ Fer

Swansea City 2-2 Rotherham United
Opstelling Swansea City: Mulder, Olsson, Fulton, John, Roberts, Carroll, Grimes (77’ Fer), Routledge (64’ Dhanda), Asoro (64’ Janssen), McKay, Dyer
Opstelling Rotherham United: Rodák, Mattock, Ajayi, Raggett, Jones, Vaulks, Newell (21’ Taylor), Potter (46’ Manning), Palmer, Williams, Vassell (77’ Smith)

Wedstrijdoverzicht:
goal 6’ Palmer 0-1
injury 21’ Newell
goal 25’ Palmer 0-2
goal 31’ McKay 1-2
gele%20kaart 45+2’ Palmer
goal 76’ Janssen 2-2

Ipswich Town 0-4 Swansea City
Opstelling Ipswich Town: Bialkowski, Knudsen, Chambers, Nsiala, Donacien (54’ Cotter), Roberts, Skuse (65’ Bishop), Chabolah (46’ Nolan), Ward, Huws, Jackson
Opstelling Swansea City: Mulder, Zinchenko (78’ John), Rodon, van der Hoorn, Carter-Vickers, Celina (70’ Fulton), Markovic, Fer (82’ Dhanda), Asoro, Janssen, Piazon

Wedstrijdoverzicht:
goal 43’ Fer 0-1
rood 55’ Nsiala
goal 56’ Janssen (pen.) 0-2
goal 72’ Fulton 0-3
goal 81’ Janssen 0-4

Swansea City 2-1 Hull City
Opstelling Swansea City: Mulder, Zinchenko, Carter-Vickers, van der Hoorn, Roberts, Carroll (64’ Olsson), Celina (55’ Markovic), Fer, McKay, Janssen, Piazon
Opstelling Hull City: Mashall, Wallace, de Wijs, Elphick, Lichaj, Stewart, Henriksen, Grosicki (55’ Pires), Irvine (81’ Toral), Bowen, Pohjanpalo (63’ Dicko)

Wedstrijdoverzicht:
goal 18’ Celina 1-0
goal 40’ Fer 2-0
goal 48’ Henriksen 2-1

Zo naar je uitslagen kijkend laat je toch wel redelijk wat liggen op het eind, vooral ook doordat je het duel tegen Stoke City eigenlijk ook gewoon had kunnen winnen als je de kansen af had gemaakt. Indien je geen tweede wordt krijg je via de play-offs nog een kans op promotie toch? Geen makkelijke route maar wel een laatste strohalm mocht je geen tweede meer worden.

Dat is ook de reden dat ik dat stukje over Veronica Inside had gemaakt. Teveel slordigheden die het uiteindelijk heel moeilijk maken om rechtstreeks te promoveren. De nummers 3 t/m 6 gaan inderdaad play-offs spelen, maar als het die weg gaat worden dan gaat het héél lastig worden, kijkend naar de wisselende resultaten. Vanavond laat weten jullie meer!

Ben benieuwd of je directe promotie weet af te dwingen. Mijn gevoel zegt dat het je gelukt is!

Je gevoel klopte @Ryanajax! De kogel is door de kerk, Swansea keert terug in de Premier League. Allereerst een stukje, daaronder de eindstand van de competitie + top 5 topscorers, en daaronder de uitslag van de laatste wedstrijd.

Topscorers:

  1. Janssen, 28 doelpunten (Swansea City)
  2. Lee Gregory, 21 doelpunten (Millwall)
  3. Leroy Fer, 20 doelpunten (Swansea City)
  4. Jonathan Kodija, 20 doelpunten (Aston Villa
  5. Mame Diouf, 19 doelpunten (Stoke City)

Blackburn Rovers 1-1 Swansea City
Opstelling Blackburn Rovers: Raya, Bell, Williams (72’ Lenihan), Mulgrew, Travis, Armstrong, Dack, Palmer (80’ Reed), Bennett, Samuel (60’ Nuttall), Evans
Opstelling Swansea City: Mulder, Zinchenko, Carter-Vickers, van der Hoorn, Roberts, Carroll (46’ Fulton), Markovic (72’ Dyer), Fer, Asoro (80’ McKay), Janssen, Piazon

Wedstrijdoverzicht:
goal 4’ Palmer 1-0
goal 90+4’ Janssen 1-1

1 like

Wat een spanning en wat een ontknoping. 65 tegendoelpunten, alleen de laatste vier van de competitie hebben er net zoveel of meer tegen. Werk aan de winkel dus voor volgend seizoen. Je aankopen waren al goed genoeg om te promoveren, nu zul je door moeten selecteren.

Wat een ontknoping diep in de blessuretijd!
Gefeliciteerd met je promotie naar de PL :+1: .
Succes met je volgende seizoen ik hoop dat het dan wat stabieler gaat voor je.

Bedankt heren! Inderdaad echt veel te veel tegendoelpunten, de focus gaat dan ook liggen op de achterhoede als ik versterkingen aan ga trekken. Vandaag nog volgt het eerste transfernieuws!

Netjes dat je toch weet te promoveren, eigenlijk een wonder met zoveel tegengoals. Ligt dit aan de verdediging of aan de keeper?

Een combinatie van beide. Vooral slordige fouten hebben dit veroorzaakt. Mulder doet het qua reddingen best oké, maar ook hij is erg slordig, met name zijn uittrap is bar slecht en beland vaak bij de tegenstander. De achterhoede gaat in ieder geval grondig aangepakt worden in de transferperiode!

Het eerste stukje in de aanloop naar het tweede seizoen! Een interview met Frank de Boer.

Hier is dan het eerste transfernieuws in de zomer van seizoen twee! (Let op, hierboven staan nog meerdere stukjes voor wie het gemist heeft).

Gefeliciteerd met de promotie! Wat een ontknoping. Mooi dat je Romero hebt kunnen halen. Is een meer dan prima keeper voor Swansea, en is daarnaast gewoon eerste keeper bij Argentinië.

Ik zou niet te snel twee stukjes achter elkaar plaatsen maar mensen even de ruimte geven om te reageren. Zo hou je het zelf ook wat langer vol en leuker denk ik. Het zijn prima stukjes overigens! Kijk uit naar het vervolg

Leuk interview met De Boer, al denk ik dat de ambitie om weer Europees te gaan spelen wel erg ambitieus is. Denk dat je er met Swansea in de eerste paar jaar vooral moet zorgen dat je je geen zorgen meer hoeft te maken om te degraderen. Met Romero heb je denk ik een prima doelman in huis gehaald die in elk geval nog wel twee jaar mee kan.
@Damian eigenlijk best raar dat Romero eerste doelman is bij Argentinië terwijl ze met Rulli een fantastisch keeperstalent hebben die het ook nog eens heel goed doet bij Real Sociedad, al maken ze bij Argentinië natuurlijk wel vaker vreemde keuzes bij de nationale ploeg natuurlijk.

@Spoon0612 ben ik wel met je eens! Ik loop ook weer redelijk op schema met mijn carrière nu (ben bij speelronde 4 of zo) dus ik kan ook wel weer terug naar één stukje per dag, of eentje ‘s ochtends en eentje ‘s avonds.
@db1512 vandaar ook dat ik er nog extra bij vermelde dat we niet te ver vooruit moeten blikken en dat de komende jaren duidelijk zal moeten worden of dat ooit haalbaar gaat worden :slight_smile: Ben het met je eens trouwens wat betreft Rulli, zeker omdat Romero gewoon bankzitter is en niet veel aan keepen toe komt.