Swansea City | The Welsh Pride

Leuke stukjes weer!
Ik denk dat je met Romero een goede keeper binnen hebt gehaald voor Swansea begrippen.
Ben benieuwd naar je uiteindelijke opstelling en overige transfers.

Ik heb net even je stukjes teruggelezen. Wat een ontknoping zeg! Met enig geluk toch nog directe promotie weten te behalen. Gefeliciteerd! Ook een goed interview met Frank de Boer en daarnaast is Romero ook een goede aankoop. Ik ben benieuwd naar aankomend seizoen!

Bedankt voor de reacties! Er gaat veel transfernieuws aankomen de komende tijd, hier is alweer het volgende nieuws! Leuk feitje trouwens, beide spelers hebben Congolese roots.

Goede aankopen voor een club als Swansea! Of het de meest realistische zijn weet ik niet (Luyindama ken ik niet en Kongolo lijkt mij hogerop te kunnen), maar voor je story zijn het erg leuke aankopen

Ik vind Kongolo persoonlijk wel realistisch omdat Huddersfield gedegradeerd is in mijn carrière. Hij heeft ook niet voor niets de stap terug gemaakt van Monaco naar Huddersfield. Ik heb natuurlijk ook een Nederlandse coach en veel Nederlanders in mijn selectie zitten, dus wat mij betreft is het wel een realistische aankoop.
Luyindama kende ik zelf ook niet maar heb hem op aanraden van Raindog gekocht! Wat een beest is dat zeg. Vind hem persoonlijk wel een realistische aankoop, hij droomt van de Premier League en werd al aan Crystal Palace gelinkt.

Grote vraag die je bij Kongolo natuurlijk kan stellen is of hij de stap van Monaco naar Huddersfield Town niet juist gemaakt heeft om na 1,5 jaar weer een stap naar voren te maken. Nu zet hij eigenlijk een stap opzij, waar hij misschien ook wel bij een club in de middenmoot/subtop terrecht zou kunnen. Denk dat dit typisch zo’n transfer is waar je met een beetje een goed verhaal eromheen het wel als realistisch kan verkopen en het verhaal heb je met De Boer als trainer en de aanwezigheid van andere Nederlandse spelers zoals je zelf ook al aangeeft. Luyindama ken ik niet maar gezien de informatie die je geeft lijkt hij me wel een goede aankoop.

Je vergelijking met een scheut water bij het Nederlandse sausje vind ik overigens wel wat bijzonder, ben er niet helemaal over uit of dit een bestaande uitdrukking is haha. Verder wel goed stuk weer en ook begrijpelijk dat je Nordfeldt of Mulder hebt laten gaan. Persoonlijk had ik Nordfeldt erbij gehouden omdat ik hem een betere keeper vind dan Mulder en hij een gameface heeft maar ze ontlopen elkaar niet heel veel dus kan je keuze ook wel weer begrijpen.

Het leuke van een story is inderdaad wel dat transfers die zonder story toch wel onrealistisch zouden zijn, dankzij je story toch weer realistisch over kunnen komen. Die uitdrukking bestaat volgens mij ook niet, hij kwam ineens in me op en vond het wel een grappige uitdrukking :joy:
Nordfeldt heeft aan het einde van het eerste seizoen een transferverzoek bij me ingediend, dat is sowieso al een reden dat ik hem heb laten vertrekken en niet Mulder. Mulder was ook eerste keeper bij mij vorig seizoen en deed het beter dan Nordfeldt dus ook logisch dat ik hem heb gehouden. Gamefaces geef ik persoonlijk niet heel veel om, wel leuk als een speler het heeft maar niet superbelangrijk voor mij :slight_smile:

Prima aankopen. Kongolo is een erg goede linksback en Luyindama ken ik eerlijk gezegd niet, maar zal vast een prima speler zijn voor Swansea.

Kongolo vind ik helemaal niet zo onrealistisch. Zeker als Huddersfield is gedegradeerd. Luyindama ken ik persoonlijk niet, maar hopelijk weet hij te verrassen.

Bedankt voor de reacties beide!
@Damian hij zal bij mij als links centraal gaan spelen, daar kan hij ook prima uit de voeten :slight_smile: Voor de linksback positie beschik ik nog over Zinchenko, had hem voor twee seizoenen gehuurd, en hij speelt heerlijk daar dus geen reden om hem daar weg te halen. Hopelijk kan ik Zinchenko volgend seizoen definitief vastleggen, al weet ik niet of zijn vraagprijs te hoog gaat zijn in verband met dat hij zeer hard gegroeid is bij mij (71 > 77 in een seizoen tijd) en super speelt.

Nieuw stukje! Niet zo spannend verder, meer om jullie even up-to-date te houden.

Goede update! Goed dat je de overbodige spelers hebt laten vertrekken en dat je de jeugd laat doorstromen. Zitten er enkele grote talenten tussen?

Ik laat alleen jeugdspelers doorstromen die minimaal 80 alg potentieel hebben. Er zitten er twee tussen met een piek tot 94. Had Olsson graag behouden, hij heeft nog de nodige minuten gemaakt, roteerde veel tussen hem en Zinchenko, hoewel laatstgenoemde toch wel een stuk meer minuten heeft gemaakt. Hij ging echter niet akkoord met een rol als rotatiespeler (begrijpelijk want is een prima speler) dus heb zijn contract toch niet verlengd.

Opzicht logisch dat je enkele spelers laat gaan en mooi om te zien dat je het met eigen jeugd ook weer op weet te vangen. Voor de volgende keer zou ik het wel interessant vinden om bij zo’n overzichtje even de posities, leeftijd en eventueel nationaliteit en algemeen erbij te zetten. Dan hebben we een iets beter beeld van wat er precies in je selectie is gebeurd.

Bedankt voor de tip, ga ik meenemen! Ik was sowieso van plan om aan het einde van de transferperiode een overzicht van de complete selectie + vaste basis te posten, zal het daarin meenemen :slight_smile:

Goed stukje waarin je overzicht geeft op wat er tot nu toe is gebeurd. Denk dat je er goed aan doet om overbodige spelers te laten vertrekken en talent door laat breken. Ben wel benieuwd naar een overzicht van je gehele selectie.

Mooi dat je aan het doorselecteren bent. Is denk ook wel nodig. Ben benieuwd hoe je het dit seizoen gaat doen in de BPL. Ik denk dat je zo maar is kan gaan verrassen.

@Ryanajax @Damian Bedankt voor de reacties!

Wederom transfernieuws vanuit Wales! Klein spoilertje alvast: er zullen deze transferperiode nog twee aankopen gedaan worden, en er zal nog één grote uitgaande transfer plaatsvinden.

Goed dat je je selectie aan het verbreden bent! Chong en Walker-Peters zijn twee goede talenten, alleen wel jammer dat ze slechts op huurbasis komen. Succes in de voorbereiding!

Ben benieuwd in hoeverre deze talenten echt wat toe voegen aan je selectie, vooral omdat ze waarschijnlijk nog niet het niveau hebben om in de basis te starten. Ben benieuwd wel grote uitgaande transfer er nog plaats zal vinden.