Team gezocht - FC25

viva el :yellow_heart: submarino :yellow_heart:

note, ze schijnen beter buitenshuis in vorm te zijn dan in hun eigen estadio de la ceramica dit jaar

1 like

@fcfan

Idd uit zijn ze iets beter maar het verschil is niet gigantisch in het puntenaantal…

Voorkeur lijkt uit te gaan naar volgende Spaanse clubs…

• Malaga : met een beperkt budget en aankopen van vrije spelers in combinatie met de jeugd de club terug te laten herleven… de mooie thuisshirt s spreken we het meeste aan…

• Villareal : al jaren is het net rond de top 5 en nu moet de tijd komen van om mee te doen voor de prijzen… met de aankoop van jonge spelers de oudere garde stilaan te laten vervangen… maar nog 1x Parejo laten schitteren

*Valencia : de basis is aanwezig ā€˜jong talent’ maar dit Valencia moet echt uit het slop getrokken worden terug naar de goede oude tijd…

Wie overtuigt me bij mij keuze :wink:

2 likes

Valencia, laatste keer Mestalla schitterend logo. Potentieel top 4 club, wellicht kun je nog oud Valencia spelers terug gaan halen.

3 likes

Zonder twijfel Valencia. Moest Atleti er in LaLiga niet zijn, zou ik zeker met hen spelen. Machtig Mestalla, altijd strakke shirts, menig ex-topspelers gehad, tijd dat ze de gloriedagen terug mogen (her)beleven …

1 like

Ik ben zelf ook begonnen met Valencia. Vorig jaar de stad en het stadion bezocht. Binnenkort wil ik nog een wedstrijd in Mestalla bezoeken. Ben echt onder de indruk van het stadion en de stad geraakt.

Zelf ben ik begonnen met oud-speler Fernando Gago als manager. Hij heeft na zijn periode bij Real maar een half seizoen gespeeld bij Valencia, maar het lijkt mij een mooie stap naar Europa voor hem in de hoop Valencia terug te brengen naar Europees voetbal.

Denk een hele mooie optie om als trainer mee te starten. Tijd geleden eens een stuk over hem gelezen qua manager stijl: https://totalfootballanalysis.com/head-coach-analysis/fernando-gago-racing-club-2022-tactical-analysis-tactics#:~:text=Under%20Gago%2C%20Racing%20Club%20utilise,in%20front%20of%20the%20backline.

2 likes

Na een lange tijd geen carriere motivatie te hebben gehad, krijg ik weer de kriebels om een carriere te beginnen.

Ik twijfel tussen Everton, HSV en Borussia Monchengladbach.

Everton: Een gevallen subtop club, die onder de vleugels van Moyes een schandalige degradatie lijkt te voorkomen. Een club waar veel werk te verrichten is, maar ook veel potentie in zit.
Met vooral veel Britse spelers proberen de club weer naar boven te stuwen. Een gevaar worden voor de traditionele top 6?

HSV: ƉƩn van mijn favoriete clubs van Duitsland, die ook nog zeker op mijn lijstje staat om een wedstrijd van te bezoeken. Hikt al jaren tegen een terugkeer in de Bundesliga aan. In de eerste 10 jaren van deze eeuw was het een subtopper waarbij ook Nederlanders schitterden.
Daarbij putten ze vooral uit hun Scandinavische en Duitse netwerken.
De Bundesliga is daarbij minder sterk en is het dus gemakkelijker om weer een (sub) topclub te worden.

Borussia Monchengladbach: De club vlak over de grens bij Kerkrade waar zich vele Nederlanders elke thuiswedstrijd op de tribune vestigen. Sinds de corona presteert het ondermaats. Dit seizoen strijden ze eindelijk weer om de top 6 plekken. Hebben naast een Duits, ook een actief Frans en Zwiters netwerk. Kan ik Die Fohlen weer in de top 6 brengen?

Hele lastige keuze, want je hebt hele goede opties uitgezocht haha. Het ligt er denk ik net een beetje aan wat je zoekt qua korte/lange termijn, niveau van je spelers en niveau van je aankopen.

Ik twijfelde ook over Everton, omdat ik het een mooie club vind Ʃn het iconische stadion dit seizoen voor het laatst gebruikt wordt. Hele goede ploeg om een mooie Britse basis neer te zetten. Lange termijn, want financieel gaat het niet top.

HSV is zeker een aanrader om eens heen te gaan. Ben er met het EK geweest voor Oranje, machtig stadion. Deze ploeg was ik kort mee begonnen, maar net als bij Everton wilde ik al wat sneller grotere transfers doen en daar paste de club niet helemaal bij. Het is een heel grote club, maar het beleid was waardeloos. Laatste jaren iets beter en kan een mooi long term project zijn.

BMG heeft ook een mooi stadion en is qua niveau in de competitie al wat hoger dan de andere twee. Mocht je net een categorie hoger zoeken is dit een mooie keuze om de top-3 aan te vallen.

1 like

Dank!

Heb je uiteindelijk nog Everton gekozen of een andere club?

Bournemouth en Aston Villa! Sprak mij net iets meer aan qua totaalplaatje. En ƩƩn van m’n wensen was om wat meer de subtop-spelers aan te trekken, wat bij de anderen niet geheel realistisch is. Bij Bournemouth wilde ik op zoek naar de wat onbekendere pareltjes en daar hebben ze er natuurlijk ook al wat van.

1 like

Ik was al een heel eind op weg met Manchester United, maar kreeg na driekwart seizoen totaal geen gevoel bij dit team. Dus ben ik op zoek naar een club waarmee je de (internationale) top kunt bedreigen. Voorwaarden zijn een echt stadion, groot transferbudget en Europees voetbal in het eerste seizoen.

Probeer anders Dortmund?

1 like

Arsenal, Chelsea, Aston Villa, Bayer 04, Leipzig, Dortmund, Napoli, Juventus, Roma, Milanese clubs, Monaco, Lyon, Marseille & Lille?

1 like

Ik denk dat Real Madrid, nu ook wel een mooie is om mee te beginnen in live startingpoints. Ancelotti heeft aangegeven om na de finale van de SuperCopa weg te gaan, maar je kunt ervoor kiezen om in goed onderling overleg uit elkaar te gaan. Dan zou je kunnen beginnen met Xabi Alonso, Raul of een vreemde die je nu vaak hoort Jurgen Klopp.

1 like

Heb dat nieuws ook gelezen? Wil dus zeggen dat hij na 26 april (finale Copa del Rey) vertrekt? Met nog 5 speeldagen te gaan? Vind ik maar ā€˜n rare wending. Eerst zien & dan geloven …

Ja dat lijkt me ook raar, alleen wil hij instappen als bondscoach van Braziliƫ. Weet ook niet of dit helemaal raar is. Ik denk wel dat Real voor Alonso moet gaan.

Ben dan nog de Spaanse clubs vergeten: Athletic Club (op weg naar een UEL-finale in het eigen San MamƩs), Real Sociedad & Villarreal.

AtlĆ©tico Madrid ook, maar Europees lukt het al jaren niet meer & de clubkas loopt ook niet over … :sweat_smile:

1 like

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Deportivo La Coruna of Malaga CF?