Lastig. Binnenlandse trainers zijn nauwelijks geschikt.
Ik zie Ten Hag voorlopig niet in NL werken.
Van Bommel is al eens geweest en Lijnders is van onvoldoende niveau.
Oosting van FC Twente is een mogelijkheid.
Wellicht een buitenlandse trainer… Hjulmand? Van Haezelbrouck?
Op zoek naar wat inspiratie voor mezelf en misschien ook voor anderen!
Heb in de komende twee weken een enkele vrije dag en wil nog even wat EAFC spelen. Heb momenteel een CM met Barça, Villa en Bournemouth. Bevalt prima, maar denk erover om even iets nieuws te starten. Jullie tips of aanraders voor onderstaande clubs qua beleid/transfers? Heb al wat ideeën natuurlijk, maar laat mij graag verrassen.
Bournemouth: heb ik een CM mee, maar die is nog niet zo oud. In de gameplay zien het stadion (oldskool) en de rode shirts er strak uit. Krijg je beetje het oude Engelse gevoel bij voor een CM. Wil hier de wat onbekendere spelers aantrekken, wat de club goed doet met het huidige beleid. Ook geven ze zo nu en dan wel een groot bedrag uit na uitgaande transfers (Solanke 65m en nu Huijssen (60m) en waarschijnlijk Kerkez). Kan je beetje het oude CM gevoel bij creëren.
West Ham United: volledig rebuild doen. Vrije hand en geld om er een mooi team van te bouwen.
Atletico Madrid: voortbouwen op jongens als Alvarez, Llorente, Barrios en Oblak. Niet mega rigoureus, maar toch de selectie wat doorselecteren. Voor m’n gevoel hangt het team nu een beetje in een transitiefase. Niet heel duidelijke richting. Leuk om jongens als een Baena of Miguel Gutierrez aan te trekken.
Sevilla: volledige rebuild, maar dan met rustig beleid en focussen op opkomende spelers uit Liga 2. en onderkant/middenmoot La Liga. Kan je goed scouten op kleine, fijne spelers.
Real Betis: stap zetten naar stabiele subtop. Jongens die het al goed doen in middenmoot of buitenland aantrekken, in combinatie met de huidige grotere namen zoals Isco, Antony, Fornals, Lo Celso. Kan je originele namen halen, die wel goed zijn maar je niet zo snel bij een Engelse club zou halen bijv.
(kleine side option: Nederlandse club en dan spelers als Valente, Kwakman, Hilgers halen).
West Ham zou ik niet doen wegens het stadion. Zo’n piste is zo on-Engels. Bij Atletico hangt het van de coach af. Wil je Simeone zijn of een nieuwe frisse wind laten waaien? Ik amuseer me momenteel prima met Betis, ben wel benieuwd wat jij ermee zou doen. Of je gaat voor de rivaal, maar dat gaat meer tijd kosten.
Ja West Ham staat denk ik ook het laagst op de lijst. Met Atletico zou ik voor de frisse wind gaan, Spaans voetbal. Sevilla is inderdaad de wederopbouw met de financiële malaise. Snap dat je je goed vermaakt met Betis. Mooi team al. Ik vind het vaak ook wel mooi om de spelers onder de top te halen, die toch best goed zijn, maar veelal bij Spaanse of Italiaanse subtop/middenmoters actief zijn. Beetje zoals je hebt met Gila. Of een Bernabé.
Dan lijkt mij Sevilla een hele mooie club. De laatste twee seizoen is een verval gekomen in de Europa League meisters. Zij horen misschien wel in de top 5 van Spanje. Betis is het “kleine” broertje, aartsrivaal en daar is de selectie meer op de rit.
Hou er zelf persoonlijk van om de selectie goed onder de loep te nemen, kansen geven, door selecteren en een heel schaduw elftal te maken.
Met een Gila en of Bernabe heb je meteen twee kandidaten. Joan Gonzalez, Zaragoza zou ik hier aan toevoegen.
Als je voor Atleti zou kiezen, ben ik heel benieuwd welke coach jouw frisse wind zou worden? Wie Cholo ooit moet gaan opvolgen, dat wordt een enorme taak.
De Sevillanos teams, de meest gepassioneerde uit Spanje! El Gran Derbi, hun wedstrijden van het jaar.
Ikzelf heb een lichte voorkeur voor Betis, dat altijd in de buurt koot van de subtop, maar die sprong naar de top 4 (nog) niet kan maken.
Al heeft Sevilla getoond dat het in Europa ook kan van betekenis zijn. Al is het de laatste seizoenen, héél wat minder. Zo diep dat ze zich deze week, twee speeldagen voor het einde pas 100% zeker waren van het behoud?!
En zeg je LaLiga Hypermotion iets? Teams zoals Levante, Eibar, Cádiz of het team dat absoluut weer in de hoogste klasse zou moeten spelen: Deportivo La Coruña!
Niettemin, je kiest sowieso een machtig team! Viva LaLiga!
Ik ben op zoek naar een club in Engeland, Spanje, Frankrijk of Duitsland met volgende kenmerken:
Aanvallend, combinerend en technisch voetbal.
Liefst snelle en aanvallend ingestelde backs (in een 5- of 4-mans defensie).
Passing-game, dus mogen gerust spelmakers op de flanken staan (à la David Silva, Iniesta in zijn jongere jaren, … ). Met valse spitsen speel ik ook graag.
Liefst geen degradatie-kandidaten. Alle niveaus daar boven zijn ok.
Moet natuurlijk niet allemaal direct voor de hand zijn, maar het moet een ploeg zijn die naar dit profiel toe kan werken.
Nu overal het seizoen bijna ten einde is, ben ik op zoek naar een side-game (zal hier overigens geen verhaal van maken ). Het liefst in Europa en waar in het afgelopen seizoen veel meer werd van verwacht. (Geen United, want daar heb ik irl een sch**thekel aan)
Everton, laatste keer Goodison park. Selectie is aardig uit balans. Je kan live points doen en dan meteen in S2 starten.
Let wel op dat je training/conditie aan zet. Ik ben dit vergeten in mijn Villarreal save en de meeste kunnen nu in een schema van 3 duels per week iedere keer gewisseld worden.