Team gezocht - FC25

Denk vooral naar beloftevolle spelers kijken binnen de PLteams die niet tot de (sub)top horen & die wegplukken (zoals het ging met Raya, White, Rice, Trossard, …) en misschien de Spaanse link van Arteta gebruiken (Merino) om Spaans/LaLigatalent naar Engeland te brengen?

1 like

Zelf ben ik vorige week gestart met Barça onder Flick. Voor mij is het een mooie uitdaging om met de huidige selectie Real Madrid uit te dagen en een gooi te doen naar de titel.

Met de aankomende talenten kan je een nieuwe gouden generatie laten opkomen en daarnaast proberen om de financiële situatie weer op orde te brengen. Daarnaast met enkele gerichte aankopen Barça weer terugbrengen naar waar het hoort. Denk bijvoorbeeld aan de 1:1-regel wat betreft het noodgedwongen aankoopbeleid.

De afgelopen 2 wedstrijden tegen Bayern en Real heeft mij extra hoop gegeven in het potentieel van de selectie.

1 like

Ik denk dat Bayern al gauw wat saai wordt. Spelersgroep is best goed. Arsenal sluit ik mij aan bij Matthias. Vorig jaar ook leuke CM mee gehad. Focus ligt wel op het finetunen van de selectie, dus als je meer aankopen wilt doen is het wat minder geschikt.

Barcelona eveneens, al zit daar enorm veel talent ook aan te komen om door te groeien naar wereldtop én je hebt de financiële situatie, waardoor je een extra uitdaging hebt. Ik zelf wil binnenkort met hen starten, maar voornamelijk uit overweging als fan (hoop dat ze nog wat upgrades krijgen…).

Chelsea is altijd wel een club die kan voor een CM. Om de zoveel jaren kan je weer een nieuw idee loslaten of een ander soort team bouwen. Verbruggen inderdaad leuke optie. Op dit moment moet je de selectie behoorlijk doorselecteren.

Aanvullende optie is misschien Manchester United, gezien Ten Hag zojuist ontslagen is. Afhankelijk van de manager die ze gaan krijgen zal daar ook wel weer een nieuw blik aankopen komen. Kan je of helemaal van scratch mee gaan beginnen of je gaat het verbeteren met de huidige interim, Ruud van Nistelrooy als clublegende.

Er komt inderdaad wel een interessante optie bij nu. Onder de naam van RvN die natuurlijk de supporters achter zich heeft staan. Maar ook zag ik de naam van Xavi voorbij komen als optie. Mocht dit de nieuwe coach worden ga ik zeker starten met Man Utd. Voor nu heb ik een lichte voorkeur naar Chelsea… Geen idee waarom maar door bovenstaande verhalen triggert deze ploeg mij steeds meer. Bij Man Utd zou het nog wachten zijn tot er een coach met Real face wordt toegepast.

Is het tevens al bekend wanneer de update doorkomt met 3e tenues en de optie om in te stappen in het huidige real life seizoen?

De meeste 3de tenues zijn als het goed is afgelopen week al toegevoegd.

1 like

De naam van Rúben Amorim is gevallen bij United lees ik net. Jonge trainer met een gewaagde speelstijl en zit al enkele maanden op een vertrek te azen bij Sporting. Ik heb zelf een carrière met Amorim bij Tottenham en zijn speelstijl bevalt me wel. Dus ben benieuwd of Man U het doordrukt.

1 like

Goeiedag,
ik zag dat Olympique Lyon een van de grootste clubs van Frankrijk miljarden schulden heeft. Een transferverbod en waarschijnlijk naar de Lique 2 degraderen.
Het perfecte team denk ik om nu een carrière mee te beginnen in de lique 2 om weer op te bouwen naar de club die het was.
Denk het realistische om alle spelers zoals Lacazette Tagliafico, Mikautadze allemaal op het begin uit de selectie te gooien zonder dat je er geld voor krijgt en met alle jeugdspelers en of jonge spelers onder de 70 helemaal opnieuw te beginnen.
Meer mensen die hier over na denken?

Ik twijfel wat tussen Fiorentina en Juvé. Bij Juventus steekt me vooral het gebrek aan backs tegen, eigenlijk hebben ze met Cambiasso maar één volwaardige.

@Raindog, denk dat er voor beide clubs redenen te bedenken zijn om met hen te beginnen. Juventus onder Thiago Motta lijkt me een soortgelijk project als Arsenal onder Mikel Arteta (enkele jaren geleden) of Bayer Leverkusen onder Xabi Alonso. Kortom, een carrière voor het moderne voetbal. Zoek je naar een meer ‘romantisch’ beeld (zoals je bijvoorbeeld ook hebt met Real Betis, Parma, Deportivo La Coruña, etc.), neem dan Fiorentina. Opvallend veel Italiaans talent, maar ook een duidelijke identiteit. En natuurlijk… Firenze is een prachtige stad, heb er toevallig juist vandaag een korte trip naartoe geboekt voor begin volgende maand.

1 like

Welke manager (met real face) zien jullie de opvolger worden van Ancelotti? Ik zit eraan te denken om met Real Madrid te gaan starten. Wellicht wat doorselecteren en een kern van Spanjaarden aan te trekken.

Op 1 met stip Xabi Alonso.

Zal inderdaad zo zijn, maar heeft wel geen real face, zoals gevraagd werd.

Zag dat Fernando Gago met real face, @josemourinho als coach van Boca Juniors toegevoegd werd, mss als ex-speler ook kandidaat?

Met de winter in aantocht (of iig de wintermaanden) ben ik op zoek naar de meest winterse club in EA FC 25. Enige voorwaarde is dat het in Europa moet liggen

Dat kan er maar een zijn natuurlijk! Winterthur uit de Zwitserse Super League. De club waar Manuel Akanji (Man. City) de jeugd heeft doorgebracht en zijn eerste minuten als prof heeft gemaakt. Verder heeft oud Duitsland bondscoach Joachim Löw er 2 jaar onder contract gestaan.

Best een leuke club om opzoek te gaan naar de nieuwe Romano Dennenboom’s of Sam ‘Kerst’en.

2 likes

Je kan ook Zidane overwegen, mét real face:

is sud tirol te veel gesteggel qua winter imago

1 like

Is Bodo/Glimt uit Noorwegen niet de meest noordelijk gelegen ploeg? Heeft ook een goede werking en doet het Europees niet onaardig, misschien wel mede door de winterse omstandigheden op het thuisplein waar de tegenstanders moeite mee hebben.

Vancouver kan ook een optie zijn, dacht zelfs dat ze een echt stadion hebben.

1 like

Ja, maar bij Bodø/glimt zit een enorme bug in het spel.
Je kannamelijk in het eerste seizoen geen europees spelen omdat het speelschema bestaat uit 24 keer, (of 36) Tottenham Hostspur in mijn geval.
Als je de europese competities uitschakeld kan dit weel, maar moet je natuurlijk opnieuw voorrondes spelen.

Met dat live start is een Villarreal save erg intressant, gezien de sterke prestatie, al hadden ze de afgelopen jaren meer renovatie mogelijkheden naar mijn gevoel

Omar Marmoush lijkt mij eigenlijk typisch voor Liverpool om als vervanger te halen voor Salah, al is hij nog wel underrated op FC. Andere namen waar ze aan gelinkt worden zijn Mbuemo, Semenyo, Cherki, Adeyemi en Mitoma.

1 like