Heerlijk om een oud-speler zijn laatste seizoenen te laten beleven bij ‘n club waar hij is groot geworden! Heb daar ‘n zwak voor, beetje sprookjesachtig!
Moeizaam begin maar toch ‘n belangrijk resultaat! Wie is jouw tegenstander in de vernieuwde versie van la Supercopa?
Prachtig om zo het einde van deze fenomenale voetballer in te luidden, bij de club waar hij als klein jochie begonnen is. De strijd om Champions League voetbal ligt in ieder geval nog helemaal open. Hopelijk kun je dit uiteindelijk in jouw voordeel beslissen!
Geweldige aankoop om hem ‘thuis’ te laten terugkeren. Ook goed om te zien dat er dit kalenderjaar in ieder geval met een overwinning word gestart. Succes in de zandbak!
Absolute topaankoop, op leeftijd of niet. Een 4-2-3-1 met Silva op 10 en twee jongens erachter zodat Silva zo min mogelijk mee terug hoeft lijkt in de maak.
Naast David Silva is er voorlopig nog niemand afgetrokken en we reisde met de bekende selectie af naar Saudi-Arabië voor de strijd om de Supercoppa. In de schaduw van de El Clásico namen wij het op tegen Atlético Madrid. In de competitie werd eerder al met 3-0 verloren en ook nu trokken de mannen van Simeone aan het langste eind, tot ongenoegen van Moreno.
Nadat we uitgeschakeld waren in de strijd om de Supercup, stonden twee duels met Mallorca op het programma. In de competitie wisten we te winnen van de degradatiekandidaat. Hoe het in de beker afliep lees je hieronder.
Mallorca-Valencia 0-2LaLiga - Speelronde 20
41min Guedes (Gómez) 0-1
92min Correia (Parejo) 0-2
Dik verdiende overwinning. Mallorca had slechts één schot op doel en wij domineerde de wedstrijd met 64% balbezit. Helaas viel wel Florenzi geblesseerd uit en staat hij drie weken naast de kant.
In de volgende update staat de topper tegen Barcelona op het programma!
@Ryanajax, even terugkerend naar de wedstrijd in teken van de Supercopa: je bent uiteraard niet de enige die Atlético’s manier van voetballen zal bestempelen als anti-voetbal.
Soms is het echt niet om aan te zien, maar ik heb er ergens wel bewondering voor hoe je ‘n team zo kan instellen, dat het op ‘n gegeven moment wel kunst lijkt.
Het is wel erg zuur dat de huidige Bekerhouder bij z’n eerste optreden meteen uitgeschakeld wordt. Het is ergens logisch om kansen te geven aan een B-elftal, met het risico dat die het laten afweten of dat het tegenvalt …
Dit kan wel ‘n extra motivatie geven om terug op te staan tegen Barcelona! Ik wens je veel succes en ‘n prima resultaat tegen de Catalanen!
@Matthi9s Had deze verdediging vanuit Atlético kant natuurlijk wel van jou kunnen verwachten Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het spel en de inzet van Atlético zeker wel kan ‘appreciëren’ zoals Gert Verheyen dat zo mooi zegt. Voor het stukje wilde ik het eens op een andere manier insteken en nu was toevallig Atlético het gemakkelijke ‘slachtoffer’.
Dan is er nu tegen Barcelona gespeeld. Kunnen we ons herpakken na de bekeruitschakeling of deelt de koploper een volgende tik uit?
In de volgende update is de transfermarkt gesloten en zal er een overzicht volgen van onze activiteit. Daarnaast wordt er in een interview met onze aanvoerder teruggeblikt en vooruit gekeken. Mits er geen gekke dingen meer op de transfermarkt gebeuren natuurlijk
Hih, dat was inderdaad te verwachten van mijn kant! Leuk dat je in werkelijkheid ook weet te appreciëren, maar even leuk dat je het nu eens van de andere kant bekeek!
Ook al eindigt het in ‘n puntendeling, ik denk dat jullie de morele winnaar zijn na dit spektakelstuk! Met deze ingesteldheid kunnen jullie de komende weken prima resultaten halen!
De transfermarkt zit erop en vanuit onze kant zijn geen gekke dingen meer gebeurt. Echter zijn er wel nog enkele spelers vertrokken waarvan jullie niet op de hoogte waren dus bij deze een overzicht.
Samenvatting transfers
Inkomend:
David Silva transfervrij van Manchester City
Uitgaand:
Sobrino voor 12 miljoen naar Villarreal
Piccini voor 10,5 miljoen naar AS Roma
Escobar uitgeleend aan Eibar voor 1 seizoen
Daarnaast zijn Guillamón, Jiménez en Esquerdo voor kleine bedragen vertrokken.
De grootste aan/verkopen van de LaLiga waren Timo Werner, die voor iets meer dan 100 miljoen naar Real Madrid is vertrokken en Gerard Pique, die voor 62 miljoen naar Manchester City trok. Dit waren ook direct de twee meest spectaculaire en duurste transfers.
Ook is Parejo door de club geïnterviewd zoals hieronder te lezen valt.
@UNIQ22 Jij had aangegeven een interview met Maxi Gómez wel interessant te vinden, dus ik ga kijken of ik binnenkort ook nog een stukje met hem in de hoofdrol kan maken.
In de volgende update wordt de competitie hervat met een direct duel om de vierde plaats tegen Getafe.
Leuk interview met Parejo. Verder lijken mij de spelers die vertrekken geen groot gemis. Je hebt er ook redelijk wat geld voor kunnen vangen dus lijkt mij een mooie zaak zo.