FIFA 21 - Realistische Carrière Topic

Ziet er goed uit. Niet jammer dat je al zo snel zulke goede prestaties had?

Hoe bevalt Yaremchuk? Lijkt wel fijne stats te hebben.

Ja ik vond het zeker jammer dat het al zo snel te goed ging. Het plan was om het eerste jaar Bundesliga te handhaven en dan na een paar jaar in de Europa League terecht te komen… De eerste Champions League won ik overigens met 8 spelers waarmee ik de carrière begon in de 2. Bundesliga, de enige aankopen die de finale speelden waren Stindl, Berghuis en Sokratis.

Yaremchuk is echt top, zeer allround en goed voor zo’n 40 goals per seizoen. Wat mij betreft een aanrader!

Ik speel overigens wel een beetje reactie- / countervoetbal. Ferreira en Onana zijn hele goede passers en vooral Dilrosun en Rebic zijn echt absurd snel, ook met de bal aan de voet.

Ik won dus ook in het tweede seizoen fluitend de CL met Newcastle. Nu weinig animo meer voor seizoen 3.

1 like

Ik haal 3 op 18 in mijn carrière met Brighton,:grinning:
Ofwel bak ik er gewoon niks van,:grinning:

Heeeel herkenbaar. Newcastle, Bordeaux, Leicester, Bayer 04.
Dan is mijn motivatie haast al weg om nog n seizoen te doen.

Seizoen één zit erop en inmiddels zit ik in november van seizoen twee. In het eerste jaar zijn we knap achtste geworden (hetzelfde wat Villa in RL ook staat). Dit mede omdat Chelsea, Arsenal en Everton negende t/m elfde zijn geworden (ook niet zo heel gek; na twee transferperiodes speelt de halve Engelse top in het buitenland (Serie A voornamelijk) en wordt dit opgevuld met onbekende spelers). Voor het eerste seizoen vind ik het altijd belangrijk om de basiself stabiel te krijgen en dat is ook nu goed gelukt door de paar gerichte aankopen die gedaan waren. In de FA Cup werd het team vrij vroeg uitgeschakeld door Manchester United, maar de League Cup werd gewonnen! De grote jongens waren er vrij vlot uit, waardoor er ruimte lag voor andere teams. Zo bleek later dat West Ham United de grootste sportieve concurrent is: zelfde soort aankopen, gelijke hoogte in competitie, zij de FA Cup gepakt, Villa de League Cup. Door de winst van de cup is kwalificatie van de voorrondes van de Europa League behaald. Watkins behaalde maar liefst zeventien Premier League-goals.

Voor seizoen twee ligt de focus op de top-8 en specifiek op het verbreden van het team, zodat de club stabieler wordt dan voorgaande jaren. Er is via de voorrondes ook toegang tot de groepsfase van de EL (tegenstanders stelden uiteraard niet zoveel voor). Hierin wordt gespeeld tegen Celtic (mooie combi), Sion en Fenerbahçe. De drie teams zijn kwalitatief niet zo heel sterk, dus groepsfase overleven is wel een pré.

Ten opzichte van Aston Villa FC - Update 1 is er niet heel veel veranderd binnen de selectie. Sanson heeft zijn plek in de basis bemachtigd door McGinn eruit te spelen en heeft sowieso een sterk seizoen gedraaid. Verder ben ik wat meer in een 4-2-3-1 smal gaan spelen, omdat Grealish vanaf de vleugels niet heel gevaarlijk is (eerste en enige goal op de laatste speeldag). Opvallend gegeven: hij en enkele andere spelers klagen het hele jaar al over het feit dat er kwalitatief betere aankopen moeten worden gedaan, haha.

Verkopen:
Hourihane, Samatta en Guilbert (allen terug van verhuurperiode en vervolgens verkocht). Verder is Anwar El Ghazi verhuurd met optie tot koop aan Paris Saint-Germain. In game speelt hij niet echt fijn, vrij traag.

Aankopen:

• Ross Barkley: speelde in S1 al op huurbasis bij Villa, maar nu definitief voor +/- vijftien miljoen euro overgenomen van Chelsea.
  • Ben White: Brighton is gedegradeerd en ik zocht een versterking centraal achterin. Met Konsa, Mings, Hause en Engels spelen er al vier; maar Mings is vier maand geblesseerd geweest en in augustus raakte Engels voor drie maand geblesseerd. In S1 heeft Nakamba daarom vaak centraal moeten spelen, vanwege het drukke schema (PL, FA, LC en nu ook EL). Vooraf was het plan om Sven Botman naar de Premier League te halen, maar White is een potentieel Engels international en kan tevens ook CVM spelen. Vooraf dacht ik dat een sterke balafpakker benodigd was om aan te kopen, maar Douglas Luiz en Nakamba lossen het prima op. Een wat meer fysiekere speler was echter wel een verbeterpunt, waardoor ik met White nu twee punten in één keer heb kunnen verbeteren.
  • Adam Armstrong is overgekomen van Blackburn Rovers. Armstrong kan op elke plek in de aanval uit de voeten en is erg snel. Zal hem voornamelijk gebruiken als back-up voor Grealish, vanaf links.

Voor de rest van het seizoen twijfel ik nog wie te halen, om het team te verbreden waar nodig.

Overigens heb ik ook een sterke jeugdopleiding neergezet, waar over een aantal seizoenen een paar grote talenten uit moeten doorbreken. Voor nu doen Louie Barry en Ramsey het prima in de kleinere wedstrijden.

2 likes

Achtste plaats en een prijs is natuurlijk fantastisch. Als je dan ook nog Europees zou overwinteren is het helemaal top. Welke posities zou je nog willen versterken?

Als ik het goed begrijp heb je Watkins weten te behouden, gaat dit niet snel vervelen denk je? Ik hield zonder een bod Saint Maximin bij Newcastle gemakkelijk binnenboord, terwijl hij de club echt was ontstegen. Dat vind ik erg jammer, zelfde als uitgaande Britse transfers. In mijn Barca save speelde ik gister tegen Levante met Armstrong en Wellbeck in de spits, ongeloofelijk.

1 like

VfB Stuttgart - Seizoen 1

Het eerste seizoen met VfB Stuttgart kende hoge pieken (zoals de 9-0 zege op Augsburg) en diepe dalen (bv. de 6-0 nederlaag bij Hoffenheim). Uiteindelijk mogen we zeer trots zijn, want met een vierde plek gaan we direct de Champions League in. In de DFB-Pokal werden we in de eerste ronde uitgeschakeld door Leipzig nadat we een 2-0 voorsprong weggaven: 2-3. Geen schande, wel zonde.

Het was lang zoeken naar een goede formatie en dito opstelling (tijdje met vier verdedigers gespeeld bijvoorbeeld), maar uiteindelijk kwam dit eruit:

Kobel; Stenzel, Anton, Mavropanos, Kempf, Sosa; Mangala, Endo; Didavi; Wamangituka, González.

Een 3-4-1-2 dus, waarin mijn spitsenduo dodelijk was. Zo werd Wamangituka Bundesliga-topscorer met 28 doelpunten. Voor volgend jaar wordt het doel voornamelijk weer Europees halen en we zullen verdedigend echt beter moeten worden, want met gemiddeld bijna twee goals tegen per duel in de Bundesliga zullen we in de CL afgeslacht worden. Ook moeten we minder wisselvallig worden. We hebben een aantal goede reeksen neergezet waarin we zeven wedstrijden op rij niet verloren, maar ook reeksen van een aantal duels zonder zege kwamen voor.

Mavropanos wil ik daarvoor definitief overnemen van Arsenal, maar een een hele nieuwe centrale verdediger staat ook op mijn lijstje. Daarnaast wil ik nog graag een goede CAM die voor betere aanvoer richting de spitsen kan zorgen, want zowel Didavi als Klimowicz kon dat (nog) niet goed aan.

Ik zou er een marquee signing bij halen op de rechtervleugel als ik jou was. Ocampos / Portu / Marcus Edwards / Trincao iets in dat profiel om het team verder te ontwikkelen.

1 like

@Spoon0612 Watkins behouden is op zich niet heel gek, het is immers pas zijn eerste seizoen voor Villa. Uitgaande transfers zijn inderdaad vrij apart. Enerzijds wil je er niet teveel op letten, maar dan speel je bijv. tegen een Arsenal met Günter en Moffi en vervolgens tegen Atalanta met Vardy en Greenwood.

Qua posities ben ik er nog niet helemaal over uit. Sommige plekken zijn best wel prima bezet, maar een kwalitatieve versterking kan wel van waarde zijn. Denk aan de CVM of CAM.

@Imparator een dergelijke aankoop is denk ik wel wenselijk. Ben alleen nog in twijfel voor welke positie. Op rechts doet Rashica het nu vrij goed. Zou bijvoorbeeld kunnen opteren voor een hele goede CVM of een goede spits in het geval Watkins zou vertrekken.

1 like

Wellicht Boubacar Kamara or Sander Berge?

Ik mijn eerste seizoen en eerste transfer periode wil in Memphis loze met Lyon nu hij nog wat oplevert

Is een ruil deal voor umtiti realistisch?
Of hebben jullie andere goede opties?

Bedoeling van dit topic is het plaatsen van een (realistische) opstelling van je team en een weergave geeft van je carrière. Voor je vragen over transfers heb je andere topics (speler gezocht en transfer realisme topic) waar je deze vragen geloof ik ook al gesteld of beantwoord ziet worden.

2 likes

Sorry ik ben hier vrij nieuw
En heel enthousiast :grimacing:

1 like

Hoe houden jullie je carrière realistisch? Ik speel momenteel met Wolfsburg en heb behalve Vranckx geen aankopen gedaan. Na 8 wedstrijden sta ik op een keurige tweede plaats, maar heeft Weghorst al 19 doelpunten gemaakt. Heel graag wil ik een realistische carrière opbouwen, maar ik vind het erg lastig. Ik speel op ultimate. Wellicht iets met sliders om de moeilijkheidsgraad omhoog te schroeven? Heb daar geen ervaring mee aangezien ik altijd alleen maar FUT gespeeld heb.

Je kan passen, schieten en voorzetten op manual zetten, of om te beginnen eerst alleen schieten, daarna passen. Dit maakt het al een stuk moeilijker

2 likes

Dank! Ben begonnen met schieten op manual te zetten. Merk al direct dat scoren een stuk lastiger is geworden.

Weer eens een update van een carrière waar ik op dit moment mee bezig ben. Na verschillende clubs deze keer gekozen voor de Segunda División A op het Canarische Eiland: Gran Canaria. UD Las Palmas speelt in het Estadio de Gran Canaria en wilde ik gaan opbouwen met eigen jeugd. In het seizoen 2017-18’ speelde ze voor het laatst in de La Liga en verder is de prijzenkast nog leeg.

Seizoen 2020-21’

Het doel van dit seizoen was om te eindigen in de middenmoot, vooraf heb ik al mijn budget gestoken in het aanschaffen van jeugdscouts. In de competitie eindige ik op de in de allerlaatste speelronde op de zesde positie, dat rechts gaf op promotie voetbal, waarin we de finale wonen van RCD Mallorca. Dit betekende promotie naar de La Liga. In de beker werden we al uitgeschakeld bij de ‘Laatste 32’. We eindige hoger dan verwacht en konden in de La Liga gaan vechten tegen degradatie…

Seizoen 2021-22’

In dit seizoen kreeg al meer jeugd de kans, de oudere spelers vertrokken of beëindigde hun carrière en de scouts deden goed werk in onder andere Spanje, Argentinië, Portugal en Frankrijk. Het doel was om degradatie te voorkomen en dat lukte, we eindigde op de 14e plaats met vier plaatsten boven de degradatie streep. In de beker werden we uitgeschakeld bij de ‘Laatste 16’. Weer namen we afscheid van spelers en in het komende seizoen konden jeugdspelers zich opmaken voor basisplaatsen.

Seizoen 2022-23’

Het huidige seizoen is inmiddels over de helft en we staan na 28 speelrondes op de 11e plaats, het doel van het bestuur is om binnen twee seizoen de Europa League te halen, dit seizoen draaien we dus aardig mee met nu 12 punten achterstand op Europees voetbal. We kunnen dit seizoen dus rustig bouwen aan een sterker team en groeien naar een hogere positie. In de Copa de España zijn we uitgeschakeld door Getafe in de ‘Laatste 16’.

Selectie UD Las Palmas //
DM - #30 :es: Álex Domínguez // 24 jaar // 80 ALG
DM - #1 :es: Álvaro Vallés // 25 jaar // 73 ALG
DM - #35 :fr: Elias Bourdin // 18 jaar // 67 ALG :mag:
CV - #15 :es: Lino Losada // 18 jaar // 68 ALG :mag:
CV - #38 :it: Angelo Giuliani // 18 jaar // 65 ALG :mag:
CV - #18 :es: Ángel Gutiérrez // 17 jaar // 62 ALG :mag:
CV - #4 :es: Alex Suárez // 30 jaar // 70 ALG
CV - #5 :argentina: Tomás Cardona // 27 jaar // 78 ALG
CV - #3 :fr: Mathis Paris // 19 jaar // 72 ALG :mag:
RA - #4 :es: Ale Díaz // 27 jaar // 76 ALG
RA - #39 :es: Fernando Aguilar // 17 jaar // 61 ALG :mag:
RA - #14 :es: Álvaro Lemos // 29 jaar // 75 ALG
LM - #16 :es: Pejiño // 26 jaar // 73 ALG
CM - #8 :portugal: Hugo Ferreira // 19 jaar // 75 ALG :mag:
CM - #21 :es: Christian Rivera // 25 jaar // 71 ALG
CM - #12 :fr: Enzo Loiodice // 22 jaar // 78 ALG
CM - #42 :it: Carmine Benedetti // 17 jaar // 63 ALG :mag:
CAM - #40 :argentina: Óscar Calvo // 18 jaar // 71 ALG :mag:
CAM - #22 :portugal: Vasco Lobo // 19 jaar // 75 ALG :mag:
CAM - #41 :es: José Vera // 18 jaar // 66 ALG :mag:
RM - #11 :es: Benito // 27 jaar // 75 ALG
RM - #28 :es: Christian Cedrés // 27 jaar // 71 ALG
LVA - #27 :portugal: Márcio Sampaio // 19 jaar // 74 ALG :mag:
LVA - #37 :es: Pablo Campos // 18 jaar // 66 ALG :mag:
RVA - #7 :colombia: Valentín Rivas // 18 jaar // 77 ALG :mag:
RVA - #24 :fr: Jules Berthelot // 18 jaar // 70 ALG :mag:
SP - #10 :argentina: Sergio Araujo // 31 jaar // 73 ALG
SP - #17 :es: Claudio Mendes // 22 jaar // 73 ALG
SP - #44 :es: Manuel Cano // 18 jaar // 66 ALG :mag:
SP - #19 :es: Felipe Santana // 19 jaar // 68 ALG :mag:

Verhuurd //
CV - :es: Pepe Sánchez // 23 jaar // 69 ALG aan Cagliari
CM - :argentina: Marcelo Sandoval // 18 jaar // 68 ALG aan KAA Gent :mag:
CM - :argentina: Javi Cardona // 18 jaar // 73 ALG aan Buenos Aires :mag:
LVA - :es: Antonio Hurtado // 18 jaar // 67 ALG aan Rio Ave FC :mag:
RVA - :argentina: Marcos Ibañez // 17 jaar // 66 ALG aan FC Famalicão :mag:

:mag: eigen jeugd

Doel vanaf nu… dit seizoen zo hoog mogelijk eindigen en vanaf komend seizoen nog meer jeugd gaan toepassen in het eerste team en afscheid nemen van de oudere spelers en zo binnen een aantal seizoen naar de Europa League.

Tips, opmerkingen of vragen :point_down:t3:

Er was een periode waarin ik wekelijks de televisie aanzette voor het Las Palmas van Quiquie Sétien. Dat elftal met spelers als Mauricio Lemos, Roque Mesa, Jonathan Viera en Kevin-Prince Boateng was echt genieten geblazen! En als je geïnteresseerd bent moet je eens beelden opzoeken van het Las Palmas onder Paco Jémez. Dat waren misschien niet de meest bekende namen, maar hun energieke aanvallende voetbal kan je probleemloos in een rijtje plaatsen met het Napoli van Maurizio Sarri, het Athletic Club van Marcelo Bielsa of het Pescara van Zdenek Zeman.

1 like

Erg leuke carriere, vrij ambitieus doel om nu al voor Europees te moeten gaan maar daar is niks mis mee. Er staat ook een leuke selectie. Ben wel eens in het knusse stadion geweest. In de “hoofdstad” van Grand Canaria.

1 like